امروز : 10 اردیبهشت 1403

حضور مجدد مهندس شهابیان در پخش زنده برنامه "زندگی و خانواده"

حضور مجدد مهندس شهابیان در پخش زنده برنامه "زندگی و خانواده" شبکه مازندران در خصوص سواد مجازی در خانواده

کد خبر : 131584 18 آبان 1402اخبار جلسات
پ

روز چهارشنبه 17 آبان ماه 1402 مهندس شهابیان مدیر فناوری اطلاعات، امنیت فضای مجازی و شبکه دولت استانداری در برنامه زندگی و خانواده حضور به عمل آوردند. ‎

در این برنامه ایشان در مورد لزوم بالا بردن سواد مجازی والدین با توجه به حضور نوجوانان و کودکان در بستر فضای مجازی تاکید کردند و افزودند: " امروزه فضای مجازی یک ابزار است و ما با نسلی مواجه هستیم به نام نسل آلفا که از زمان تولد با گوشی های هوشمند و تبلت و لپ تاپ رو برو بوده و از هوش اجتماعی بالایی برخوردار است و نیاز به الکو سازی توسط والدین برای فرزندان وجود دارد تا بدنبال الگو برداری در شبکه های اجتماعی نباشند. واژه یتیم اینترنتی به حالتی اطلاق می شود که فرزند در کنار والدین هست ولی به دلیل سرگرم بودن والدین با فضای مجازی و شبکه های اجتماعی توجهی به حضور فرزندشان ندارند."
مهندس شهابیان در ادامه به اعتیاد آور بودن فضای مجازی به خصوص برای کودکان و نوجوانان اشاره کردند و مدیریت و محدودسازی دسترسی توسط والدین را به عنوان راه حلی برای جلوگیری از مخاطرات ناشی از آن قلمداد کردند. ایشان همچنین به قابلیتی در گوشی های هوشمند اشاره کردند که با کدی مخفی موقعیت مکانی کابر را به طور دقیق دریافت می کند که این امکان می تواند به عنوان خطری نیز محسوب شود.

گالری تصاویر

اشتراک گذاری
پیوند ها