امروز : 7 اردیبهشت 1403

روابط عمومی فرمانداری شهرستان بابلسر

جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان

کد خبر : 97931 27 شهریور 1399
پ

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران:ساخت اسکله های تفریحی الویت مهم شهرستان های ساحلی است و از فرمانداران خواست تا برای تحقق آن تلاش کنند. ‎

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان بابلسر جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با موضوع پیگیری و رسیدگی مشکلات واحدهای تولیدی شهرستانهای بابلسر و فریدونکنار در بابلسر برگزار شد.

در این جلسه حسن خیریانپور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران گفت:  امسال در راستای جهش تولید ٣٠ اولویت به فرماندران ابلاغ شد که باید به صورت جدی توسط انان و همه دستگاه های شهرستانی و استانی پیگیری و به نتیجه برسد و در شهرستان های ساحلی اجرایی کردن اسکله های تفریحی مهم ترین اولویت محسوب می شود.

وی با اعلام این که تاکنون مجوز بی نام ساخت ۶۳ اسلکه تفریحی در سواحل استان دریافت شده است ، افزود : ساخت پنج اسکله در سواحل بابلسر و سه اسکله در فریدونکنار جانمایی شده است و فرمانداران این شهرستان ها باید نسبت به جذب سرمایه گذار اقدام کنند تا هرچه سریع تر عملیات احداث اسکله ها آغاز شود.

خیریانپور از گردشگری به عنوان یکی از مهم ترین بخش های اقتصادی مازندران با ظرفیت نهفته بسیار بالا برای تحقق جهش تولید و رفع مشکل بیکاری استان یاد کرد و گفت که با ساخت و فعال شدن اسکله های تفریحی تحول خوبی در استان رخ خواهد داد.

بر اساس گزارش های رسمی ، ساخت اسکله های تفریحی در ۱۳۴ نقطه از ساحل مازندران مصوب شده است که تاکنون برای ۶۵ مورد موافقت اولیه برای سرمایه‌گذاران صادر شده است و ۱۵ پرونده دیگر در سازمان بنادر و دریانوردی در دست اقدام است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران همچنین در این نشست  از مدیران خواست تا برمسئولت خود تمرکز کنند و تاکید کرد : دل‌مشغولی های متفرقه مدیران مانع از رسیدن به اهداف جهش تولید می شود

وی افزود : در سال جهش تولید باید تمام تلاش فرمانداران و مدیران استانی پیگیری مشکلات و مسایل اقتصادی شهرستان‌ها باشد و انتظار است مدیران کل دستگاه های اجرایی هم در این مورد جدی باشند.

خیریانپور یکی از برنامه های قابل پیگیری و مهم برای تحقق جهش تولید را اتمام طرح های نیمه تمام در حوزه های گردشگری، کشاورزی و صنعت و معدن دانست و گفت : باید تمام توان خود را متمرکز کنیم تا همه واحدهای نیمه تمام که بالای ٦٠ درصد پیشرفت فیزیکی دارند تا پایان سال ٩٩ به بهره برداری برسند.

وی احیای واحدهای صنعتی راکد و تعطیل شده را را یکی دیگر از اقدامات مهم برای تحقق جهش تولید دانست و گفت : از ابتدای سال تاکنون ٥٠ واحد صنعتی در داخل شهرک های صنعتی استان احیاء شده است که ٢ واحد متعلق به شهرستان بابلسر است.

اشتراک گذاری
پیوند ها