امروز : 19 اردیبهشت 1403

فرماندار بابلسر:

درخشش علمی دانش‌آموزان بابلسری در سطح کشور ستودنی است / مدیران مدارس و معلمان با برنامه‌ریزی دقیق و هدفمند در جهت توسعه آموزشی شهرستان گام بردارند.

کد خبر : 85748 27 شهریور 1398
پ

فرماندار بابلسر با اشاره به موفقیت‌های علمی اخیر دانش‌آموزان بابلسری در کنکور سراسری خواستار برنامه‌ریزی دقیق و هدفمند مدیران مدارس و معلمان در جهت رشد و توسعه آموزشی شهرستان شد. ‎

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بابلسر، اسماعیل حسن‌زاده ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش از تشکیل ستاد استقبال از مهر در آستانه بازگشایی مدارس خبر داد و اعلام کرد: تمهیدات و مقدمات لازم به منظور برگزاری باشکوه آیین آغاز سال تحصیلی 99 - 98 متناسب با ایام سوگواری سید و سالار شهیدان اسلام حضرت اباعبدالله الحسین (ع) از سوی شهرستان دیده  شده است.

وی ازثبت‌نام ۱۸۹۷۲ نفر دانش‌آموز در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ خبر داد و تصریح کرد: از این تعداد، ۹۴۶۴ نفر دانش‌آموز دختر و ۹۵۰۸ نفر دانش‌آموز پسر می‌باشند که در مهر ماه سال جاری در 134 مدرسه مشغول به تحصیل خواهند شد.

حسن‌زاده به بهره‌گیری از توان علمی ۱۳۰۰ نیروی انسانی متخصص شاغل از طریق سامانه بگفا اشاره داشت و افزود: ابلاغ تدریس کلیه همکاران آموزشی توسط ستاد شهرستان صادرشده است و بر اساس دستورالعمل وزارتی، میزان کمبود نیروی انسانی مدارس از طریق تخصیص ساعات حق‌التدریس توسط اداره کل آموزش و پرورش و جذب نیروهای متخصص و بازنشسته مرتفع خواهد شد.

رییس شورای آموزش و پرورش در شهرستان بابلسر با اشاره به آماده‌سازی، زیباسازی، تجهیز کلاس‌های درس و ایمنی فضای آموزشی، استحکام بنا، تجهیز مدارس و مناسب‌سازی به عنوان مهمترین برنامه مدیران مدارس در پروژه مهر، گفت: توجه به مدارس کم‌برخوردار و روستایی و تجهیز آنان و اراده امکانات و خدمات مناسب به آنان با جدیت در دستور کار  شورای شهرستان قرار دارد.

مقام عالی دولت در بابلسر در بخش دیگری از سخنان خود خواستار خط‌کشی خطوط عابرین پیاده توسط شهرداری در مقابل مدارس با تراکم جمعیتی بالا و پرتردد به منظور حفظ جان دانش‌آموزان شد و بیان داشت: انتظار می‌رود نیروهای انتظامی و پلیس راهور همچون سال‌های گذشته به صورت روزانه قبل و بعد از ساعت آموزشی در مقابل مدارس، به منظور ایجاد محیطی امن برای دانش‌آموزان، استقرار منظمی داشته باشند.

 

فرماندار بابلسر به به تجهیز ورزشی مدارس و اهدای لوازم مورد نیاز ساعت درس تربیت‌بدنی در جهت ایجاد شادابی و نشاط در سطح مدارس اشاره  داشت و خاطرنشان کرد: فعالیت بدنی از مهمترین نیاز دانش آموزان است و حفظ سلامت آن از مهمترین اولویت‌های تحصیلی است.

ایشان در ادامه، افزود: توجه به بهداشت مدارس، بوفه‌های سالم و اختصاص نیروهای متخصص مراقب سلامت در مدارس و استفاده از ظرفیت بهیاران در مدارس روستایی به منظور اجرای موفق طرح و برنامه‌های ملی حوزه بهداشت و سلامت از دیگر شاخص‌های مهم در برنامه شورای آموزش و پرورش می‌باشد که به صورت جدی با همکاری شبکه بهداشت و درمان، اجرا خواهد شد.

اسماعیل حسن زاده در خصوص اهمیت سروی مدارس و نقش اولیا در  این خصوص، گفت: آموزش و پرورش با همکاری شهرداری و سازمان حمل و نقل نسبت به تأمین سرویس‌های مدارس دارای مجوز اقدام نموده که مدیران مدارس می‌بایست نسبت به تشویق اولیا به منظور استفاده از سرویس‌ از شرکت‌های وابسته به کارگروه ماده 18 با توجه به نظارت مستمر شهرستان اقدامات لازم را بعمل آورند.

فرماندار بابلسر به آمار قابل توجه قبولی علمی دانش‌آموزان بابلسری در آزمون کنکور سراسری امسال اشاره داشت و تصریح کرد: کسب رتبه‌های سه رقمی و درخشش علمی اخیر دانش‌آموزان مرهون برنامه‌ریزی دقیق و هدفمند مدیران مدارس و معلمان و استفاده از شیوه‌های مناسب مدیریتی و آموزشی است و انتظار می‌رود مدیران مدارس و معلمان با برنامه‌ریزی دقیق و هدفمند در سال تحصیلی جاری بیش از پیش در جهت توسعه آموزشی شهرستان گام بردارند. 

وی همچنین به شرایط نامساعد جوی در سال 98 اشاره داشت و ادامه داد: مدیران مدارس می‌بایست نسبت به آماده‌سازی سیستم‌های گرمایشی در آغاز سال تحصیلی آمادگی لازم را داشته باشند تا در شرایط نیاز با مشکل مواجه نشوند.

حسن زاده در پایان یادآور شد: مراسم جشن شکوفه‌ها ویژه کلاس اولی‌ها در روز یکشنبه ۳۱ شهریور ۹۸ و آیین آغاز سال تحصیلی 99- 98 در روز اول مهر در کلیه مدارس شهرستان همزمان با سراسر کشوربا حضور معلمان و پرسنل آموزشی آموزشگاه برگزار خواهد شد.

 

اشتراک گذاری
پیوند ها