امروز : 11 اردیبهشت 1403

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مازندران

دستگاه‌های اجرایی، درهای خود را به روی پژوهشگران بگشایند

کد خبر : 132844 15 آذر 1402روابط عمومی فرمانداری
پ

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مازندران در بیست‌وچهارمین دوره گرامی‌داشت هفته پژوهش و فناوری استان در دانشگاه مازندران، افزود: دستگاه‌های اجرایی، درهای خود را به روی پژوهشگران بگشایند. ‎

به گزارش روابط عمومی فرمانداری به نقل از روابط عمومی  دانشگاه مازندران هم‌زمان با هفته گرامی‌داشت پژوهش و فناوری، بیست‌وچهارمین دوره گرامی‌داشت هفته پژوهش و فناوری استان در دانشگاه مازندران برگزار شد.

  دکتر امید محبی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مازندران نیز در آیین گرامی‌داشت هفته پژوهش و فناوری و مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان گفت: در هر جبهه‌ای، خط‌شکنی جزو مهم‌ترین ارکان آن جبهه است و در کشور و در مسیر توسعه هم پژوهشگران، حکم همان خط‌شکنان را دارند.

دکتر محبی یادآور شد: امکان ندارد در جایی توسعه اتفاق بیفتد و کشور در مسیر درست خود ریل‌گذاری شود اما آن کشور اقدامات خود را مبتنی بر پژوهش سپری نکرده باشد.

معاون استاندار مازندران خاطرنشان کرد: صرف اهمیت حوزه پژوهش نباید موجب شود که ما از حرکت به سمت پژوهش‌های کاربردی و حل مسایل کشور باز بمانیم. امروز درد کشور شاید قدری پرداختن به حوزه پژوهش صرف و موضوعات نظری محض باشد.

دکتر محبی افزود: این حرکت به سمت پژوهش‌های کاربردی باید رونق و شدت بگیرد. اگر پژوهش در خدمت حل موضوعات و مسایل موجود نباشد ما را از اولویت‌های زندگی و مسایل روز دور می‌کند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مازندران با تاکید بر توجه به حوزه دانش‌بنیان‌ها و موضوع بهره‌وری، یکی از مهم‌ترین راه‌های نجات کشور را مساله بهره‌وری دانست و گفت: بهره‌وری می‌تواند موانع ما را تا حدود زیادی برطرف کند.

محبی در پایان تصریح کرد: ورود و اهتمام دستگاه‌های اجرایی به حوزه پژوهش و گشودن درهای خود برای پژوهشگران با نگاه مساله‌محوری و تاکید بر حل چالش‌ها، کمک شایانی به اجرای درست و عالمانه ماموریت‌ها خواهد کرد.

یادآور میشود: در پایان این مراسم از پژوهش‌گران، فناوران، واحدهای فناور، طرح‌های پژوهشی، دانشجویان برتر، معلم برتر، دانش‌آموزان برتر استان و ... تجلیل شد.

اشتراک گذاری
پیوند ها