امروز : 11 اردیبهشت 1403

دستیار ویژه رییس جمهور در حقوق و آزادی های اجتماعی:

دانشجویان برای حضور شایستگان در مجلس مطالبه گری کنند

کد خبر : 132817 14 آذر 1402روابط عمومی فرمانداری
پ

بابلسر- دستیار ویژه رییس جمهور در حقوق و آزادی های اجتماعی گفت: دانشجویان باید مطالبه گری و روشنگری برای حضور افرد شایسته در مجلس را داشته باشند. ‎

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری به نقل از خبرنگار مهر، سکینه سادات پاد شامگاه سه‌شنبه در جمع دانشجویان مازندران مطالبه گری و پرسشگری را از جمله شاخصه‌های دانشجویان بیان کرد و گفت: پرسشگری حق طبیعی دانشجو است که با کرسی‌های آزاداندیشی محقق می‌شود.

وی با عنوان اینکه مردمسالاری پایه‌های اصلی انقلاب اسلامی را تشکیل می‌دهد، حقوق شهروندی را اصل جدانشدنی از جامعه اسلامی بیان کرد و گفت: در نظام جمهوری اسلامی همه مسئولان با آرای مردم انتخاب می‌شوند.

وی آزادی بیان و برپایی اجتماعات قانونی و حقوق شهروندی را از شعارهای رئیس جمهور و دولت بیان کرد و گفت: دولت لایحه برپایی اجتماعات را طبق اصل ۲۷ قانون اساسی تقدیم مجلس کرده است.

دستیار رئیس جمهور در حقوق و آزادی‌های اجتماعی همچنین با اشاره به درپیش بودن انتخابات، شرکت پرشور و با مشارکت بالای مردم را در انتخابات ضروری بیان کرد و گفت: شایسته سالاری اصل مهمی در انتخابات است و دانشجو باید روشنگری و مطالبه گری جدی برای حضور افراد شایسته و توانمند در مجلس را داشته باشد.

پاد ضمن اشاره به جایگاه حقوق شهروندی در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، به تشریح مفاهیمی هم‌چون آزادی‌های اساسی در چارچوب قانون، ساختار ارتباط مردم، مشارکت مدنی مردم در انتخابات و نقش اثرگذار دانشگاه در تبیین آن پرداخت.

اشتراک گذاری
پیوند ها