امروز : 11 اردیبهشت 1403

دستیار رئیس جمهور:

دانشجویان برای حضور افراد شایسته و توانمند در مجلس مطالبه گری کنند

کد خبر : 132801 14 آذر 1402روابط عمومی فرمانداری
پ

دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی گفت : دانشجو همانند خون پویا در رگ‌های جامعه است و کرسی‌های آزاد اندیشی باید با شور و نشاط به دانشگاه‌های کشور بازگردد، گفت: دانشجویان برای حضور افراد شایسته و توانمند در مجلس شورای اسلامی مطالبه گری کنند. ‎

به گزارش روابط عمومی فرمانداری به نقل از خبرنگار ایرنا، سکینه سادات پاد روز سه‌شنبه در جمع دانشجویان دانشگاه مازندران در بابلسر افزود: آنچه که دانشجو باید مد نظر داشته باشد، پرسشگری است و این حق طبیعی برای دانشجو با کرسی‌های آزاد اندیشی تحقق خواهد یافت. اصلی که جمهوری اسلامی با اشتیاق پیگیر و حامی آن است.

دستیار رئیس جمهور با بیان اینکه پایه های انقلاب اسلامی ایران بر مردم سالاری استوار است، افزود: همه مسئولین این نظام از آرای مردم انتخاب می‌شوند.

وی با بیان این مطلب که حقوق شهروندی اصل جدا نشدنی از جامعه اسلامی است، ادامه داد: اینکه بگوئیم حاکمیت بی نقص و عیب است غیر اصولی و غیرمنطقی است، رویکرد رئیس جمهور در دولت سیزدهم تعریف حقوق آزادی‌های اجتماعی با دیدگاهی سیاسی و به رسمیت شناختن تکثر اندیشه‌ها وگفتمان‌های مختلف است.

وی با بیان اینکه همه چیز به مردم بر می‌گردد، افزود: رئیس جمهور تمام شعارهای دوره‌های گذشته در آزادی بیان، برپایی اجتماعات قانونی و حقوق شهروندی را به صورت جدی در دستور کار قرار داده و از شعار به عمل رسانده است.

دستیار رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: دولت لایحه برپایی اجتماعات را تقدیم مجلس کرد و این اقدام اجرای اصل ۲۷ قانون اساسی است.

پاد با اشاره به اینکه انتخابات مهمی پیش رو داریم و مردم با مشارکت بالا و هوشمندانه در این انتخابات شرکت خواهند کرد، ادامه داد: اصل در انتخابات شایسته سالاری است و حضور بانوان در این انتخابات زمینه شور و نشاط را فراهم خواهد کرد.

این مقام مسئول تصریح کرد: دانشجو به عنوان چراغ روشن در جامعه باید با روشنگری و مطالبه‌گری جدی زمینه حضور افراد شایسته و توانمند را در مجلس شورای اسلامی فراهم کند. این دانشجو است که باید مسئولین را پاسخگو کند، یقینا اگر نقدی نباشد، اصلاحی صورت نمی گیرد.

پاد با بیان اینکه تا زمانی که شاهد نقد هستیم، امید به اصلاح نیز وجود خواهد داشت، گفت: بدنبال مسئولیت محوله از سوی رئیس‌جمهور برای ارتباط بیشتر با جامعه نخبگانی و هویت بخشی با استفاده از مراجع تخصصی در تلاش بوده و هستم. در اینکه حقوق شهروندی جزو لاینفک نظام اسلامی است، تردیدی وجود ندارد.

گالری تصاویر

اشتراک گذاری
پیوند ها