امروز : 11 اردیبهشت 1403

وزیر امور اقتصادی و دارایی:

سرمایه‌گذار نباید معطل تصمیم‌های خلق‌الساعه شود

کد خبر : 132550 6 آذر 1402روابط عمومی فرمانداری
پ

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: قرار نیست سرمایه‌گذار معطل حرف‌ها و تصمیم‌های خلق الساعه شود. ‎

احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی در همایش بررسی فرصت‌ها و چالش‌های منطقه آزاد در دانشگاه مازندران، گفت: تغییرات در قوانین و مقررات برای آسان‌تر کردن و راحت کردن کار استمرار خواهد داشت و قرار نیست سرمایه‌گذار معطل حرف‌ها و تصمیم‌های خلق الساعه شود؛ در مناطق آزاد همه چیز باید راحت و شفاف باشد.

او افزود: بهره‌مندی از امکانات در شمال کشور در طول زمان شایسته و کافی نبوده است.

خاندوزی گفت: منطقه آزاد به عنوان نقطه کانونی و پیوند‌دهنده به اقتصاد منطقه و جهان محسوب می‌شود که به توسعه آن نیاز داشتیم و گسترش آن می‌تواند منجر به تسهیل ارتباط با بازار‌های هدف باشد.

او افزود: اگر بخواهیم مناطق آزاد نقش‌آفرینی داشته باشند به این معنا نیست که از استان جدا شود و سرمایه‌گذار‌ها برای دست یافتن به مزیت‌های آن نقاط رقابت کنند بلکه این مناطق برای ارتباط با بازار منطقه است و باید در این مناطق به ایجاد پیوند‌هایی رسید که باید در این مناطق به آن دست پیدا کنیم.

خاندوزی به تدوین طرح منطقه آزاد اشاره کرد و گفت: بناست دولت یک نماینده در منطقه آزاد داشته باشد و او تصمیم بگیرد و دستگاه‌ها و نهاد‌های مختلف در آنجا نماینده نخواهند داشت به این دلیل که چندپارگی در تصمیم‌گیری انجام نشود.

وزیر اقتصاد و دارایی افزود: تعرفه گمرکی طبق ماده ۲۴ قانون به فعالان اقتصادی اعلام خواهد شد تا بین دولت و بخش خصوصی انضباط بخشد.

او گفت: جانمایی منطقه آزاد هم بسیار مهم بوده و، چون در بسیاری از مناطق آزاد کشور رنگ و بوی زندگی شهری و عادی گرفته پیاده کردن مقررات و رصد کردن آن سخت شده است.

خاندوزی گفت: آسیب شناسی جامعی از مناطق آزاد در ۳۰ سال گذشته انجام شده تا در مازندران به این مشکلات دچار نشویم.

او افزود: در وزارت اقتصاد و دارایی به نسل دوم مناطق آزاد کشور امید داریم و منطقه آزاد مازندران، چون سرمایه گذاری مناسبی در حوزه زیر ساخت دارد امیدواریم که زودتر به ثمر بنشیند.

خاندوزی گفت: وضعیت منطقه آزاد مازندران برای اینکه به الگوی موفقی تبدیل شود وضعیت خوبی است.

 

اشتراک گذاری
پیوند ها