امروز : 9 فروردین 1403

نشست ویژه مرحله دوم کمک‌های مومنانه در مازندران

کد خبر : 96442 29 تیر 1399
پ

نشست ویژه مرحله دوم کمک‌های مومنانه در مازندران برگزار شد ‎

 نشست ویژه مرحله دوم کمک‌های مومنانه در مازندران با هدف توزیع بسته کمک معیشتی بین آسیب‌دیدگان ناشی از ویروس کرونا ، به ریاست آیت الله محمد باقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران و با حضور علی رجبی مدیر کل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران و مسئولین دستگاهها و ارگانهای استانی روز یک شنبه 99/04/29 در محل دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد.

در این نشست علی رجبی مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران از راه‌اندازی سامانه سخا جهت ساماندهی کمک‌های مردمی و شناسایی نیازمندان در این استان خبر داد و گفت: دستگاه‌ها و نهادهای حمایتی در این سامانه ثبت‌نام و لیست مددجویانشان را وارد می‌کنند .

وی افزود: سامانه سخا جهت ساماندهی و یکپارچه سازی کمک‌های مردمی، جلوگیری از موازی کاری، ایجاد بانک اطلاعاتی نیازمندان و اقشار آسیب پذیر طراحی شده است.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری عنوان کرد: سامانه سخا (سخاوت ایرانیان) طوری طراحی شد که امکان ثبت توسط گروه‌های مردم نهاد در آن امکان‌پذیر نیست از اینرو بخشی از افراد که تحت تاثیر بیماری کرونا قرار گرفتند مانند کارگران فصلی از این طرح جا می‌مانند بنابراین باید تدابیری اتخاذ شود تا این افراد شناسایی و از بسته‌های معیشتی بهره‌مند شوند.

رجبی بهره‌مندی خیرین را برای اجرایی شدن گام دوم طرح مومنانه مهم دانست و بر این موضوع تاکید کرد.

وی در ادامه گفت: 220 هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد  و بهزیستی قرار دارند که علاوه بر جامعه هدف این دو نهاد باید به کارگران ساده و مشاغلی که تعطیل شدند نیز توجه شود.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بیان داشت: 80 خیریه شهرستانی و 600 خیریه روستایی دراستان فعال است که می‌توانیم از ظرفیت آنان استفاده کنیم و در این مسیر آبرو و حیثیت مومنان حفظ شود.

 

گالری تصاویر

اشتراک گذاری
پیوند ها