امروز : 28 فروردین 1403

اداره کل پدافندغیرعامل

برگزاری جلسه شورا پدافند غیرعامل استان مازندران با حضور استاندار

کد خبر : 87364 22 مهر 1398
پ

دومین جلسه شورا پدافند غیرعامل استان مازندران صبح روز یکشنبه مورخ 98/7/21 باحضور استاندار و رئیس شورای پدافند غیرعامل استان در استانداری مازندران برگزار شد. حسین زادگان در این جلسه با اشاره به اهمیت پدافند غیرعامل در پیشگیری از رخدادهای احتمالی و باتوجه به قابلیت های استان به ویژه در حوزه زیستی خواستار اهتمام جدی مدیران سازمان جنگل‌ها در سطح ملی در پیشگیری از خسارت زایی بیشتر آفت شب پره بر شمشادستانهای استان‌های شمالی شد و بر همگرایی پدافند غیرعامل سه استان شمالی در مقابله با رخدادهای زیستی با توجه شباهت اقلیمی تاکید کرد. استاندار مازندران در ادامه با توجه به درپیش بودن هفته پدافند غیرعامل این هفته را فرصت مغتنمی برای تبیین اقدامات شاخص پدافندی در سطح استان برشمرد و خاطرنشان کرد همه دستگاهها ملزم به طراحی برنامه های جذاب و متنوع برای همگرایی بیشتر و بکارگیری از ظرفیت فضای مجازی در فرهنگ سازی موضوع هستند تا برنامه با نگاه آسیب شناسانه به دنبال حفظ کارکردهای اساسی استان باشد. ‎

دومین جلسه شورا پدافند غیرعامل استان مازندران صبح روز یکشنبه مورخ 98/7/21 باحضور استاندار و رئیس شورای پدافند غیرعامل استان در استانداری مازندران برگزار شد.

حسین زادگان در این جلسه با اشاره به اهمیت پدافند غیرعامل در پیشگیری از رخدادهای احتمالی و باتوجه به قابلیت های استان به ویژه در حوزه زیستی خواستار اهتمام جدی مدیران سازمان جنگل‌ها در سطح ملی در پیشگیری از خسارت زایی بیشتر آفت شب پره بر شمشادستانهای استان‌های شمالی شد و بر همگرایی پدافند غیرعامل سه استان شمالی در مقابله با رخدادهای زیستی با توجه شباهت اقلیمی تاکید کرد.

استاندار مازندران در ادامه با توجه به درپیش بودن هفته پدافند غیرعامل این هفته را فرصت مغتنمی برای تبیین اقدامات شاخص پدافندی در سطح استان برشمرد و خاطرنشان کرد همه دستگاهها ملزم به طراحی برنامه های جذاب و متنوع برای همگرایی بیشتر و بکارگیری از ظرفیت فضای مجازی در فرهنگ سازی موضوع هستند تا برنامه با نگاه آسیب شناسانه به دنبال حفظ کارکردهای اساسی استان باشد.

 

حسن نژاد معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری نیز در این جلسه تهدیدات زیستی را به عنوان اولویت اول برنامه ای استان در حوزه پدافند غیرعامل برشمرد و خاطرنشان کرد: دستگاه با استفاده از ظرفیت قانونی بند ج تبصره 21 قانون بودجه سال 98 و پشتوانه های قانونی مربوطه ازجمله ماده 58 احکام دائمی با هماهنگی پدافند غیرعامل نسبت به شناسایی تهدیدات جدی اقدام و پس از آن نسبت به ارائه برنامه و طرح براساس تکالیف قانونی و تعامل و همکاری سازمان مدیریت نسبت به اختصاص بودجه برای اجرایی شدن طرح مقابله ای با رویکرد پیشگیرانه اقدام نماید.

جانشین رئیس شورای پدافند غیرعامل استان مازندران خواستار ارائه آیین نامه اجرایی بند ج از سوی سازمان مدیریت کشور شد.

دکتر حسن نژاد با اشاره به برگزاری همایش ملی حفاظت از زیرساخت ها در آبان ماه سال جاری در مازندران خواستار اهتمام دستگاه ها در توجه به زیرساخت ها و انتقال این حساسیت به مردم شد تا مردم اثرگذاری اقدامات را احساس کنند. وی همکاری در برگزاری هرچه بهتر این همایش را یک ضرورت برشمرد.

منفردی مدیرکل پدافند غیرعامل استان مازندران در ابتدای این جلسه گزارشی از اقدامات شش ماهه سال جاری ارائه کرد.

دبیر شورای پدافند با اشاره به ارزیابی وزارت کشور گفت استان مازندران در حوزه برگزاری دوره آموزشی در کشور رتبه دوم و در کل عملکرد رتبه سوم را در حوزه پدافند غیرعامل کسب کرد.

گالری تصاویر

اشتراک گذاری
گالری فیلم و عکس
پیوند ها