En امروز : 16 اردیبهشت 1403

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری مازندران:

جریان های تحولی با فکر و گفتمان سازی نخبگان محقق می شود

کد خبر : 139149 6 اردیبهشت 1403فرهنگی
پ

قاسم عزیززاده گرجی، فکر و اندیشه را از الزامات تحول دانست و گفت: اگر بناست امری در جامعه به عنوان یک جریان تحولی تبدیل شود، ایجاد فکر و گفتمان سازی به دست نخبگان و اندیشمندان اتفاق می‌افتد. ‎

قاسم عزیززاده گرجی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران در نشست با نخبگان و نمایندگان شرکت‌های دانش بنیان استان که با حضور استاندار مازندران برگزار شد، با بیان اینکه پیوستگی همیشگی بین حوزه نخبگی و دانش بنیان وجود دارد، گفت: آنچه که مورد تاکید دولت سیزدهم می‌باشد و همواره در توصیه‌ها و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب به آن سفارش شده است، این است که در هرگونه اقدامی باید نگاه، تحولی باشد.

وی استفاده از فکر و اندیشه را از الزامات تحول دانست و افزود: اگر بناست امری در جامعه به عنوان یک جریان تحولی تبدیل شود، ایجاد فکر و گفتمان سازی به دست نخبگان و اندیشمندان اتفاق می‌افتد.

عزیزاده گرجی، مردمی‌سازی امور را کلید واژه طراحی و برنامه‌ریزی امور که مورد تاکید استاندار نیز می باشد، ذکر کرد و اظهار داشت: بایستی واگذاری امور به مردم صورت گیرد و دولت و حاکمیت به عنوان نقش تسهیلگر وظیفه حمایت را بر عهده دارند.

وی تصریح کرد: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری در درجه اول اگر قرار است حمایتی از نخبگان صورت گیرد، بایستی فرصت پژوهش و تحصیل و پیشرفت آنان ایجاد شود.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری در ادامه به برخی از اقدامات بنیاد نخبگان استان اشاره کرد و افزود: تعداد نخبگان تحت پوشش بنیاد نخبگان در استان مازندران قبل از دولت سیزدهم 1200 نفر بود که بعد از استقرار دولت سیزدهم به ۲۰۰۰ نفر رسید.

وی با اشاره به جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی که یکی از وظایف اصلی بنیاد نخبگان می‌باشد، خاطرنشان کرد: بحمدلله توفیقات خوبی در این حوزه اتفاق افتاده است.

گرجی بیان کرد: ایجاد هسته‌های علمی مسئله محور، برای رفع و حل مشکلات در قالب طرح شهید احمدی روشن اتفاق افتاده است.

وی خاطرنشان کرد: شناسایی و تکریم از سرآمدان علمی استان از دیگر وظایف بنیاد نخبگان می‌باشد که تاکنون جمعی از آنان مورد تکریم و تجلیل قرار گرفتند.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری با اشاره به رتبه‌های برتر المپیادهای دانش آموزی عنوان کرد: تعداد ۱۲۰ نفر از حمایت‌های بنیاد نخبگان برخوردار شدند.

گالری تصاویر

اشتراک گذاری