En امروز : 14 اردیبهشت 1403

وزیر کشور در آئین تکریم و معارفه استاندار مازندران:

عنوان دیار علویان نشان از سابقه مهم معنوی مازندران در کشور دارد / استاندار جدید شناخت خوبی از ظرفیت های مازندران دارد

کد خبر : 139047 4 اردیبهشت 1403فرهنگی
پ

دکتر وحیدی با بیان این که عنوان دیار علویان نشان از سابقه مهم معنوی مازندران در کشور دارد، گفت: آقای نوری ظرفیت بزرگی هستند. در عمده حوزه‌ها حضور داشتند و صاحب‌نظر هستند. در مسائل اقتصادی و گردشگری یکی از متخصص ترین افراد هستند. در موضوع آموزش، برنامه‌ریزی و طراحی بسیار کارآمد هستند و شناخت خوبی از ظرفیت های مازندران دارد. ‎

وزیر کشور گفت: مبارزه با فساد در ابعاد و سطوح مختلف جزو شعارهای محوری و مهم دولت سیزدهم است.

احمد وحیدی روز سه شنبه در آیین تکریم و معارفه استاندار مازندران در ساری افزود: دکتر حسینی پور با سابقه بسیار خوب در مدیریت‌های قبلی پیش از حضور در استان کارهای مهم و بزرگی در کشور انجام دادند و با پشتوانه این تجارب به مازندران آمدند.

وی خاطر نشان کرد: مازندران دُرِگرانبهاست. جریان دانشی قوی از یک سو و جریان مردمی با ارزش این استان از سوی دیگر جایگاه و ظرفیت بالایی در این استان ایجاد کرده است.

وزیر کشور اضافه کرد: جریان معنوی قدرتمندی هم در این استان وجود دارد. عنوان دیار علویان نشان از سابقه مهم معنوی مازندران در کشور دارد.

وحیدی اضافه کرد: جغرافیای ارزشمند استان و دلایل متعدد دیگر این استان را استانی برجسته و مهم در کشورکرده که می‌تواند نقطه مهم و پیشران اقتصاد کشور تلقی شود.

وزیر کشور افزود: انتخاب استاندار برای این استان کار دشواری است. ما با کمال اطمینان کامل از آقای حسینی‌پور او را انتخاب کردیم و اکنون می‌بینیم که انتخاب ما درست بود. امروز با کوله‌باری از محبت و کارهای خوبی که آغاز شده با موفقیت این استان را برای یک مسوولیت بزرگ ترک می‌کنند.

وی ادامه داد: البته ما نمی‌خواستیم استاندار را تغییر دهیم. ایشان فداکارانه با این‌که همسر گرامی‌شان دچار بیماری شدید بودند ماندند و خدا را شکر می‌کنیم که مدیران ما ایثارگرانه از مسایل شخصی می‌گذرند.

استاندار مازندران اضافه کرد: دشمنان خیلی تلاش می‌کنند مدیران را زیر سوال ببرند چون نمی‌توانند رشد کشور را ببینند. اما مردم بر خلاف این فعالیت‌ها می‌دانند مدیران پاکدست و ایثارگرانه کارها را دنبال می‌کنند.

وی ادامه داد: فرصت نیست از کارهای ارزشمند دکتر حسینی‌پور بگویم. این‌ها زحمات یک فرد نیست. تلاش‌های انقلاب و نظام است که با پیگیری مسوولان انجام می‌شود. این تلاش‌ها باید گفته شود. در شاخص‌های مختلف اقتصادی کارهای متعددی شکل گرفت. باید تبیین شود.

وزیر کشور خاطر نشان کرد: بعد از این‌که تغییر استاندار بر خلاف خواسته ما قطعی شد و خواهش کردیم تا انتخابات باشند و ایشان پذیرفتند. بنابراین نه به دلیل این‌که نقصی در کار بود بلکه به دلیل مسائلی غیر از آن پذیرفتیم.

وحیدی ادامه داد: به یاری خدواند در مسوولیت جدید مبارزه با فساد موفق باشند. مبارزه با فساد جزو شعارهای مهم دولت آیت الله رئیسی است و دیگران هم خیلی تلاش می‌کنند با تمسک به مسایل مختلف دستاوردها را زیر سوال ببرند. مسوولیت جدید دکتر حسینی‌پور بسیار مهم است. تبریک عرض می‌کنم هم به خاطر موفقیت‌شان در استان و هم مسئولیت دیگر.

وی افزود: بنای ما این بود در وزارت کشور از ایشان استفاده کنیم. دکتر مخبر هم پیگیر بودند. کشاکشی بین ما و معاونت اول وجود داشت تا ایشان را جذب کنیم.

وزیر کشور ادامه داد: باید گزینه جدید انتخاب می‌کردیم. آقای نوری ظرفیت بزرگی هستند. در عمده حوزه‌ها حضور داشتند و صاحب‌نظر هستند. در مسائل اقتصادی و گردشگری یکی از متخصص ترین افراد هستند. در موضوع آموزش، برنامه‌ریزی و طراحی بسیار کارآمد هستند.

وحیدی گفت: شناخت خوبی از بخش‌های مختلف دارند و هم حضور و فعالیت خوبی داشتند. در همین استان چند پروژه را هدایت و راهبری کردند. فرد مناسبی برای استان هستند و احساس کردیم با وجود ایشان در این استان بزرگ و مهم کارهای خوبی که آغاز شده ادامه یابد و گام‌های مهم دیگری برداشته شود.

وزیر کشور تصریح کرد: اقتصاد دریامحور، بهره‌وری، مشارکت مردم، جهش تولید در این استان جایگاه مهمی دارد که امیدواریم دراین دوره مدیریت مورد توجه قرار گیرد. برای هر ۲ عزیز آرزوی موفقیت در مسئولیت جدیدشان دارم. با کمک مردم و مسئولان امیدوارم شاهد اتفاقات خوبی در استان باشیم.

به گزارش ایرنا، دوم اردیبهشت دوره مدیریت سید محمود حسینی‌پور در کرسی استانداری مازندران با حکم محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور برای انتصاب او به عنوان رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی کشور پایان یافت و دوران استانداری‌اش در مازندران پس از ۸۹۷ روز به پایان رسید.

هیئت وزیران در جلسه روز ۲ اردیبهشت یوسف نوری ۶۳ ساله را به عنوان بیست‌وپنجمین استاندار مازندران انتخاب کرد. نوری سال ۱۳۴۰ در ایلام متولد شد و دانش‌آموخته مقطع دکترای تخصصی مدیریت گردشگری از دانشگاه علامه طباطبایی است. مهم‌ترین عنوان مدیریتی او تصدی کرسی وزارت آموزش و پرورش است که به مدت ۴۹۲ روز از هفتم آذر ۱۴۰۰ تا ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ در کارنامه او ثبت شد.

گالری تصاویر

اشتراک گذاری