En امروز : 14 اردیبهشت 1403

ترویج مهارت‌آموزی و مقاوم‌سازی مدارس؛ دستور موکد استاندار مازندران برای آموزش و پرورش استان در سال جاری

کد خبر : 138865 2 اردیبهشت 1403فرهنگی
پ

استاندار مازندران بر لزوم تقویت دستاوردها و ارزشهای انقلاب اسلامی و اعتقادات دینی و مذهبی در بین جوانان به عنوان آینده سازان ایران اسلامی تاکید کرد و گفت: ترویج مهارت‌آموزی و مقاوم‌سازی مدارس باید در آموزش و پرورش یک اصل و اولویت مهم در سال جاری باشد. ‎

 

سیدمحمود حسینی‌پور روز یکشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه دشمن در حوزه مباحث فرهنگی برنامه دارد، اظهار داشت: دشمنان و بدخواهان نظام اسلامی برای رسیدن به اهداف شوم خود، دانش آموزان را مورد هدف قرار داده اند و برای رسیدن به اهداف شوم خود از هیچ تلاش و کوششی دریغ نمی کند.

وی خاطرنشان کرد: در شرایطی که دشمنان با بسیج امکانات و استفاده از ظرفیت های مختلف برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی جوانان را هدف گرفته اند، ما نیز برای مقابله با این توطئه شوم بدخواهان نظام، باید با روش ها و ادببات جدید علاوه بر آشنایی بیشتر دانش آموزان با ارزش ها و دستاوردهای نظام، این قشر تاثیرگذار جامعه را به ارزش های انقلاب اسلامی پایبند کرد.

استاندار مازندران لازمه تحول در استان را در گرو توجه بیش از پیش به دستگاه تعلیم و تربیت عنوان کرد و با عنوان اینکه در سال گذشته در آموزش و پرورش اقدامات مطلوبی انجام شد که اوج آن نیز مقابله با تهاجم سایبری دشمنان بود، تصریح کرد: دشمنان برای آموزش و پرورش تدارک دیده بودند و در طول تاریخ سابقه نداشت که عملیاتی با این وسعت و حجم برای آینده سازان ایران اسلامی تدارک دیده باشند و به حدی این عملیات سنگین بود که بحث مسمومیت دانش آموزان در مدارس ما را بگونه ای در اذهان مردم جا انداختند که در هیچ جای دنیا در حد و قواره اخلاقی هیچ دولتی نیست.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش در دنیا از قداست و حرمت بالایی برخوردار است و تلاش می کنند که این مجموعه در جنگ ها و منازعات سیاسی آسیب نبیند، افزود: اما دشمن خبیث این بار دانش آموزان ما را هدف قرار داده بود که این توطئه آنان نیز همانند دیگر نقشه های شوم‌ آنان با شکست مواجه شد.

مقام عالی دولت در مازندران ادامه داد که در مقابل؛ ما نتوانسته ایم تلاش جهادی معلمان، اولیا و خانواده ها را در مواجه با این تهاجم همه جانبه دشمنان، به درستی پاسخ بدهیم و از آنان قدردانی کنیم.

 

 

حسینی پور با بیان اینکه در دولت مردمی سیزدهم، آموزش و پرورش از اهمیت بالایی برخوردار است و در سال گذشته نیز اقدامات شاخصی نیز در این دستگاه صورت گرفته است، تصریح کرد: اجرای قانون رتبه بندی معلمان، افزایش ۹۵ درصدی حقوق معلمان، برگزاری آزمون و جذب ۱۳۶ هزار و ۸۱۳ نفر با مدرک کارشناسی و بالاتر. جذب ۲۹ هزار دانش آموخته دانشگاه فرهنگیان، اجرای عدالت آموزشی در مدارس و دانشگاه، احیای دانش پژوهان جوان پس از ۱۳ سال، افزایش اعتبارات فرهنگی و تربیتی و شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل و بازگشت به مدرسه، از جمله اقدمات مهم دولت سیزدهم در دستگاه تعلیم و تربیت کشور است.

استاندار مازندران با عنوان اینکه در مازندران نیز به تناسب این طرح ها، اقدامات مطلوبی نیز در دستگاه تعلیم و تربیت استان صورت گرفته است، افزود: در سالجاری برای آموزش و پرورش اولویت های مهمی در نظر گرفته شده است چرا که بزرگترین سرمایه این استان دانش آموزان هستند.

حسینی پور از راهبردهای مهم در آموزش و پرووش و همچنین دستیابی به توسعه پایدار را طرح مهارت آموزی دانش آموزان ذکرکرد که در استان امروز بیش از هر زمان دیگری قابل درک و با اهمیت است.

وی توسعه مازندران را در گرو افزایش مهارت آموزی دانش آموزان عنوان کرد و گفت که برای تحقق این مهم باید از پیشرفته ترین امکانات و تجهیزات از جمله هوش مصنوعی استفاده کرد.

حسینی پور، تقویت روحیه ایده پردازی، برگزاری رویدادهای استارت آپی، بهره گیری از پارک علم و فناوری و نخبگان استان، برقراری ارتباط مراکز دانش بنیان با آموزش و پرورش و برپایی اردوهای دانش آموزی در مراکز دانش بنیان را از جمله برنامه های جامع و مهم و تدارک دیده شده برای دانش آموزان مازندران در سال جدید ذکرکرد.

استاندار مازندران بر لزوم مقاوم سازی مدارس این استان به دور از هرگونه منازعات سیاسی و جناحی تاکید کرد و گفت: در سال تحصیلی جدید هیچ مدرسه ای بدون دریافت تاییدیه مقاوم بودن اجازه فعالیت ندارد و تا مهرماه تمام مدارس استان باید شناسه تاییدیه در حوزه ایمنی و تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری را دریافت کنند و تحقق این مهم در گرو کار جهادی است.

 

 

 

مقام عالی دولت در مازندران با اشاره به شعار سال رهبری با عنوان "جهش تولید با مشارکت مردم"، افزود: در راستای تحقق شعار سال رهبری، تولید علم و اندیشه باید به صورت جهشی در آموزش و پرورش بیش از پیش باید مورد توجه قرار گیرد و برای تحقق این مهم باید برنامه داشت.

حسینی پور با بیان اینکه در بحث تجهیز و ایمنی مدارس نیز باید به صورت جهشی عمل کنیم و در تمام حوزه ها نیز اینگونه عمل می کنیم، اظهار کرد: شورای آموزش و پرورش استان باید در تمام حوزه ها جهشی عمل کند و بانک اطلاعات خیران باید تهیه و تقویت شود.

وی با بیان اینکه ظرفیت مازندران در استفاده از خیران مدرسه ساز باید در قالب یک بسته در اختیار تمام شهرستان ها ی استان قرار گیرد، بر لزوم شناسایی خیران جدید و مازندرانی های مقیم خارج از کشور تاکید کرد و گفت: با مشارکت مردم می توانیم از این ظرفیت به شکل مطلوب استفاده کنیم.

استاندار مازندران با بیان اینکه راه مشارکت مردم و مردمی سازی امور نیز در آموزش و پروش باید باز شود، گفت: امروز باید ِآموزش و پرورش را به بهترین شکل ممکن برای تربیت دانش آموزان آماده کنیم.

وی با عنوان اینکه با در نظر گرفتن شان و منزلت خانواده ها، وضعیت سلامت و تغذیه دانش آموزان حتی قبل از آغاز سال تحصیلی باید مورد بررسی قرار گیرد شود، بر لزوم بازمهندسی دانش آموزان دارای معلولیت ذهنی تاکید کرد و گفت: باید تعامل بسیار نزدیک بین بهزیستی، دانشگاه علوم پزشکی و آموزش و پرورش مازندران ایجاد شود تا در قالب برپایی میز خدمت، بتوانیم به این افراد خدمت رسانی کنیم.

این مقام مسئول بر لزوم برخورداری دانش آموزان معلول از بسته های آموزشی پیشرفته و همچنین شناسایی دانش آموزان نخبه و مستعد استان تاکید کرد و افزود: باید مدارسی در مازندران احداث شود تا بتوانیم نخبگان را با شرایط ویژه تربیت کنیم که این امر به ارتقای جایگاه جامعه نخبگان و دانش بنیان کمک شایانی خواهد کرد.

حسینی پور گفت: فعالیت های حماسی و انقلابی را باید در مدارس مازندران تقویت کنیم؛ چراکه اینگونه فعالیت ها، مسئولیت اجتماعی دانش آموزان را افزایش خواهد داد.

 

گالری تصاویر

اشتراک گذاری