En امروز : 10 اردیبهشت 1403

استاندار مازندران:

طرح نهضت ملی مسکن، اولویت نخست برنامه‌های دولت سیزدهم است / مسکن جوانان و محرومان باید تامین شود

کد خبر : 138544 25 فروردین 1403فرهنگی
پ

استاندار مازندران با بیان اینکه خانه دار شدن جوانان با اجرای طرح نهضت ملی مسکن هدف مهم و اولویت نخست برنامه‌های دولت سیزدهم است، گفت: باید از همه امکانات در ساخت مسکن محرومان استفاده شود. ‎

سید محمود حسینی پور روز شنبه در جلسه شورای مسکن مازندران، افزود: برای تامین زمین مسکن مازندران باید بیشتر همکاری و تلاش صورت گیرد.

وی تاکید کرد که شهرک مسکونی در مازندران مزیت مهمی برای خانه دار شدن جوانان در این خطه که ارزش زمین بسیار بالا و با کمبود زمین مواجه هستیم، است.

نماینده عالی دولت در مازندران ادامه داد: از مجموع چهار شهرک مسکونی مازندران، ۲ شهرک مسکونی گلوگاه و کرفون بابلسر در قالب نهضت ملی مسکن استان در حال نهایی شدن است.

حسینی پور به طرح جوانی جمعیت مازندران اشاره کرد و ادامه داد: تا کنون ۳۷۷ خانوار در قالب ۴۵ هزار متر مربع زمین به آنان واگذار شد که ۵۸ خانوار دارای چهار فرزند بوده اند.

وی با بیان اینکه تا کنون ۷۰۰ خانوار پر جمعیت مازندران برای گرفتن زمین در قالب طرح جوانی جمعیت ثبت نام کرده اند، گفت: مسکن دار شدن جوانان در مازندران نباید به آرزوی جوانان تبدیل شود.

استاندار مازندران به شعار جهش تولید با مشارکت مردم اشاره کرد و گفت: انبوه سازی مسکن در استان با همکاری بخش خصوصی به ویژه در بافت شهری باید با حمایت های دولتی مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: باز آفرینی شهری در مازندران روند خوبی را طی نمی کند و شهرداران استان تحرک خوبی در انبوه سازی مسکن در فرصت حمایتی دولت در باز آفرینی شهری ندارند.

نماینده عالی دولت در مازندران گفت: امروز بخش خصوصی در ارتفاع سازی مسکن مازندران استقبال خوبی می کند.

استاندار با بیان اینکه امروز دانشجویان دانشگاه های مازندران با کمبود خوابگاه مجردی و متاهلی مواجه هستند، توضیح داد: در حالی که زمین به عنوان مهمترین مشکل در اختیار این دانشگاه وجود دارد.

گالری تصاویر

اشتراک گذاری