En امروز : 10 اردیبهشت 1403

با حضور امام جمعه و فرماندار نکا:

نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی مذهبی

کد خبر : 137925 9 فروردین 1403
پ

صبح امروز نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی و مذهبی با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین‌محمد‌‌صادق‌محمدی‌لائینی امام جمعه نکا و مرتضی‌رمضانی فرماندار این شهرستان به همراه اعضای این ستاد و با محوریت ایجاد هماهنگی برای اجرای برنامه‌های لیالی قدر و روز شهادت حضرت علی (ع) و همچنین راهپیمایی روز قدس در دفتر امام جمعه برگزار شد. ‎

 به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان نکا، صبح امروز نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی و مذهبی با حضور  حجت‌الاسلام‌والمسلمین‌محمد‌‌صادق‌محمدی‌لائینی امام جمعه نکا و  مرتضی‌رمضانی فرماندار این شهرستان به همراه اعضای این ستاد و با محوریت ایجاد هماهنگی برای اجرای برنامه‌های لیالی قدر و روز شهادت حضرت علی (ع) و همچنین راهپیمایی روز قدس در دفتر امام جمعه برگزار شد.

رمضانی فرماندار نکا در این نشست، با تاکید بر لزوم گرامی‌داشت سالروز شهادت حضرت علی (ع) و اجرای برنامه‌های فرهنگی متناسب با این روز و همچنین حفظ حرمت ماه مبارک رمضان، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های فرهنگی موظف هستند، با ارائه برنامه‌های متنوع فرهنگی در نقاط مختلف شهر ،مانند مساجد و حتی مکان‌های تفریحی، زمینه گرامی‌داشت این روز را فراهم آورند.

وی همچنین با اشاره به ظرفیت هیئات مذهبی شهرستان، خطاب به مسئولین امر گفت؛ هیئات مذهبی نقش موثری در اقامه عزای حضرت امیرالمومنین (ع) دارند و می‌توان با دعوت از این هیئات مراسم روز ۲۱ ماه رمضان را پرشورتر کرد.

وی با اشاره به لزوم افزایش فعالیت مساجد در لیالی قدر، خاطرنشان کرد: ائمه جماعات و هیئات امنای مساجد برای برپایی مراسم لیالی قدر آمادگی کامل داشته باشند.

فرماندار نکا در بخش پایانی سخنان خود، با اشاره به اهمیت روز قدس امسال گفت: روز قدس یادگار حضرت امام خمینی(ره) است که باید همه ساله آن را گرامی داشت، اما روز قدس امسال متفاوت از سال‌های قبل است، چرا که پس از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، اتحاد و وحدت امت مسلمان بیش از هر زمان دیگری مورد نیاز است.

همچنین امام جمعه شهرستان نیز با اشاره به لزوم حفظ حرمت ماه مبارک رمضان در روز شهادت حضرت علی (ع) و فراهم‌سازی تمهیدات لازم برای برگزاری راهپیمایی روز قدس، خواستار آمادگی کامل دستگاه‌های متولی امر شد.

 

گالری تصاویر

اشتراک گذاری