امروز : 8 اردیبهشت 1403

سرپرست دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مازندران:

بانوان دیار علویان برای بقای نسل مازنی پای کار بیایند/ نقش موثر بانوان در مشارکت افزایی انتخابات

کد خبر : 134719 2 بهمن 1402
پ

سرپرست دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مازندران گفت: مازندران سومین استان سالمند کشور است؛ بانوان مازندرانی برای بقای نسل مازنی جهادی پای کار بیایند. ‎

 

بانوان دیار علویان برای بقای نسل مازنی پای کار بیایند/ نقش موثر بانوان در مشارکت افزایی انتخابات
به گزارش ایلنا، فرشته پازوکی روز یک‌شنبه در جلسه کمیته بانوان ستاد گرامیداشت دهه فجر با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، سه محور تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی، انتخابات و جمعیت را مهم‌ترین سرفصل این نشست عنوان کرد و گفت: امام راحل فرمودند «مسئولان ما باید بدانند که انقلاب ما محدود به ایران نیست؛ انقلاب مردم ایران نقطه شروع انقلاب بزرگ جهانی اسلام به پرچم‌داری حضرت حجت (عج ) است».

وی افزود: بیانات امام راحل به ما یادآور می‌شود ما در هر جا که هستیم؛ مسئولیم.

مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مازندران به جنگ «ترکیبی و شناختی» دشمن اشاره کرد و گفت: دشمن با این روش عملیات و اهداف بسیار بزرگی را در پیش دارد و برای تحقق آن «رسانه و جایگاه بانوان» را با شیوه‌های مختلف و معکوس قرار دادن حقایق مورد هدف قرار داد.

پازوکی این اقدام دشمن را القای یٱس و نومیدی در بین جوانان، دختران و بانوان عنوان کرد که امروز یکی از مهم‌ترین مسئله محسوب می‌شود، ادامه داد: وظیفه بانوان نیز در چنین شرایطی جهاد تبیین است، مسئله‌ای که مقام‌معظم رهبری به‌طور مستمر بر آن تاکید دارند.

وی بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی را از موضوعات مهم عنوان کرد و گفت: نقش زنان در تحقق جهاد تبیین باید به طور ویژه دیده شود.

وی هویت‌بخشی به زنان را از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی دانست و گفت: انقلاب اسلامی با هویت بخشی به زنان بستر فعالیت را برای این قشر از جامعه فراهم کرده است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مازندران به نقش زنان و حضور چشمگیر آنان در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: بانوان جامعه ما توان و انرژی مضاعف برای فعالیت در جامعه را دارند، اینگونه است که مورد توجه‌ دشمنان و غربی‌ها قرار گرفته‌اند.

وی همچنین گفت: امام راحل فرمودند ما انقلابمان را مدیون بانوان هستیم و یا مقام معظم رهبری می‌فرمایند که اگر می‌خواهید حرکتی به سمت جلو داشته باشید، نقش بانوان را جدی بگیرید.

پازوکی به موضوع انتخابات ۱۱ اسفند اشاره کرد و خواستار مشارکت حداکثری بانوان در این حوزه شد و افزود: امروز دشمن میزان رضایتمندی نظام‌مقدس جمهوری اسلامی را از طریق انتخابات می‌سنجد بنابراین باید حضورمان را در انتخابات پررنگ‌تر از گذشته کنیم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران با بیان اینکه بانوان درچهار دهه گذشته به خوبی نقش موثر و تاثیر گذار خود در تمام عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی را نشان داده‌اند، گفت: در این دوره از انتخابات نیز در خلق حماسه‌ای عظیم می‌کوشند.

وی در بخش دیگر از سخنانش به موضوع «جمعیت» پرداخت و با ذکر این نکته که قدرت یک جامعه به سرمایه انسانی آن بستگی دارد از بانوان مازندرانی خواست تا برای زنده ماندن نسل مازنی پای کار جمعیت بیایند.

پازوکی از مازندران به عنوان سومین استان سالمند یاد کرد و از بانوان خواست تا با روحیه تحولی، انقلابی، جهادی و‌ با برنامه‌ریزی جامع و کامل تدابیر درست اتخاذ کنند.

وی ادامه داد: موضوع حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که مهم‌ترین چالش فعلی کشور و حتی استان است همواره مورد تاکید رهبرمعظم انقلاب بوده و در جهاد تبیین به عنوان جهاد فرزندآوری یاد کردند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران گفت: به واگذاری قرارگاه جوانی جمعیت به دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اشاره کرد و گفت: در این قرارگاه موضوعاتی چون جمعیت، خانواده، اشتغال پایدار و کارآفرینی برای بانوان هدف‌گذاری شده است.

پازوکی از بانوان شاغل در دستگاه‌های اجرایی خواست تا با تشکیل هیات اندیشه‌ورز و بهره‌مندی از نخبگان دستگاه خود در تحقق موضوعات فوق اثر گذار باشند.

وی افزود: بانوان دستگاه‌ها از هم‌اکنون برنامه‌های حوزه بانوان برای ۱۴۰۳ را هدف‌گذاری کنند.

 

گالری تصاویر

اشتراک گذاری
پیوند ها