امروز : 8 اردیبهشت 1403

سرپرست اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران مطرح کرد:

نقش موثر بانوان امروزی در جنگ‌ نرم و جنگ ترکیبی/نگاه غرب و شرق به زن، نگاه جنسی و ابزاری است

کد خبر : 134181 13 دی 1402
پ

سرپرست اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران در دومین کنگره زنان تاثیرگذار مازندران با اشاره به اینکه بانوان امروزی نقش موثری در جنگ نرم و جنگ ترکیبی دارند گفت: نگاه غرب و شرق به زن یک نگاه جنسی و ابزاری است. ‎

 

فرشته پازوکی در همایش ملی بانوان تاثیرگذار مازندرانی که صبح امروز در تالار مرکزی ساری برگزار شد، اظهارکرد: افتخار می‌کنیم روز بیست جمادی الثانی مصادف است با میلاد حضرت زهرا(س) روز زن و هفته مادر نام گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(س) در عمر کوتاهش در حُجره مُحَقر و کوچکش انسان‌های بزرگی را پرورش داد که تا جهان باقی است همه از برکاتش بهره‌ مند می‌شوند.

پازوکی با اشاره به اینکه نقش بانوان و خانواده در تربیت مهم است ، تصریح کرد: حضور پررنگ و فعال زنان را از ابتدای خلقت اگرنگاه کنید از صدر اسلام حضرت حوا، حضرت زهرا(س)، حضرت خدیجه(س)، حضرت زینب(س) و همین‌طور در هشت سال دفاع مقدس چه بانوانی تاثیرگذاری داشتیم و داریم.

سرپرست اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری افزود: زنان و مادران ما با اقتدار و الگوگیری از حضرت فاطمه(س) فرزندانی مانند سردار سلیمانی‌ها در دامن خود پرورش دادند و تربیت کردند که افتخار جهان اسلام شدند.

وی گفت: امروزه بانوان ما در جنگ نرم و جنگ ترکیبی دشمن هم نقش موثری در پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی دارند.

پازوکی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) به‌عنوان الگوی تمام جهانیان در بین مردان و زنان است، گفت: زنان تاثیرگذار امروز با تاسی از سیره رفتاری و عملی آن بانوی بزرگ اسلام در تمامی زمینه‌ها نقش آفرینی می‌کنند و به همین دلیل ما ایران قوی شدیم و دشمن نمی‌تواند قوی بودنمان را ببیند و نمی‌خواهد که این ایران قوی برقرار باشد.

سرپرست اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری با اشاره به اینکه مادران با الگوگیری از قرآن نقش مهمی در انسان‌سازی دارند، اظهارکرد: دشمن در جنگ ترکیبی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی‌، سیاسی به هر دری می‌زند که نقش بانوان را کمرنگ کند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در کنگره هشت هزار شهیده زن که سه الگو را برای ما بانوان معرفی کردند، افزود: نگاه غرب به زن نگاه جنسی و ابزاری است و در نگاه شرق هم زن را به حاشیه‌نشینی برده است و وانمود می‌کنند که زن در تمدن‌سازی نقشی نداشته است.

پازوکی ادامه داد: نگاه اسلام و نگاه امامین انقلاب به زن این است که زن می‌تواند همزمان محجبه، عفیفه و شریف باشد و در متن و مرکز جامعه هم باشد و بتواند در همه امورات نقش موثر داشته باشد.

 

گالری تصاویر

اشتراک گذاری
پیوند ها