امروز : 9 اردیبهشت 1403

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران:

نیازمند عملکرد خلاقانه و موشکافانه در حوزه بانوان هستیم

کد خبر : 133497 30 آذر 1402
پ

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران بابیان اینکه از برنامه‌های روتین و نمایشی باید دوری‌کنیم، اظهار کرد: در حوزه بانوان نیازمند عملکرد خلاقانه و موشکافانه هستیم. ‎

 

فرشته پازوکی صبح سه‌شنبه در جلسه هم‌اندیشی و سیاست‌گذاری با محوریت برنامه‌های حوزه بانوان به اهمیت معنویت و بُعد معنوی پرداخت و گفت: بُعد انسانی و فقر معنویت از مشکلات اساسی امروز جامعه است که باید به آن توجه ویژه شود.

وی به نقش بانوان در جامعه اشاره کرد و افزود: امروزه با آسیب‌های اجتماعی فراوان در جامعه روبرو هستیم که مرکز و ثقل آن در خانواده و شیوه تربیتی است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران گفت: خانواده، به‌عنوان رکن بنیادین جامعه انسانی نقش مهمی در سلامت اجتماع بشری دارد اما خانواده امروزی به‌تبع فرهنگ غربی آماج نفوذ و گسترش فرهنگ مادی گرایانه قرارگرفته است؛ دشمن تلاش دارد باهدف تمدن، ما را از دین و معنویت دور کند.

پازوکی، ترویج سبک زندگی فاطمی را مهم‌ترین مأموریت امور بانوان عنوان کرد و افزود: امروز دشمن با سبک زندگی غربی به زندگی ما نفوذ کرد؛ بنابراین تحکیم بنیان خانواده باید در این مسیر هدف‌گذاری شود.

وی به فرزند آوری و افزایش جمعیت اشاره کرد و گفت: بحران جمعیت متفاوت‌تر از دیگر بحران‌ها محسوب می‌شود بطوریکه مقام معظم رهبری نیز بر بحران جمعیت تأکید کردند.

پازوکی بابیان اینکه برنامه‌ریزی برای افزایش جمعیت، جزء اساسی‌ترین موضوعات باشد، ادامه داد: در حوزه جمعیت؛ حال مازندران بحرانی است.

وی، اشتغال‌زایی را دیگر اهداف امور بانوان عنوان کرد و افزود: برای تحقق این موضوع باید کارگروه تخصصی شکل گیرد و مخاطب به مخاطب حرکت کنیم.

پازوکی گفت: هم‌افزایی در حوزه بانوان از دیگر موضوعات مهمی است که اگر قرار باشد در این حوزه اتفاقی رقم بخورد باید در شورای سیاست‌گذاری تصمیم‌گیری شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران به ۳۶ شهیده زن استان مازندران اشاره کرد و افزود: از این تعداد ۳۰ شهیده دفاع مقدس و ۶ شهیده سلامت هستند.

وی خواستار روایت ‌گری این بانوان شهیده بنا به اقتضای سنی آن‌ها در دستگاه‌های اجرایی، دانشگاه‌ها، مدارس و‌ مهدکودک‌ها شد.

 پازوکی از بانوان دستگاه‌های اجرایی خواست تا برنامه‌های شاخص و تأثیرگذار خود را برای هفته و بزرگداشت مقام زن و مادر اعلام کنند.

 

گالری تصاویر

اشتراک گذاری
پیوند ها