En امروز : 10 فروردین 1403

استاندار مازندران:

ظرفیت های بزرگی برای تحول اساسی اقتصادی در مازندران وجود دارد / امروز جایگاه مازندران در بین کشورهای منطقه مورد توجه قرار گرفته است

کد خبر : 124110 10 خرداد 1402فرهنگی
پ

استاندار مازندران بابیان این که باتوجه به نقش منحصر به فرد استان در توسعه کشور باید مدیران ارشد این دیار خود را برای تحولات اساسی اقتصادی آماده کنند، گفت: ظرفیت های بزرگی برای تحول اساسی اقتصادی در مازندران وجود دارد و نباید در روند توسعه مورد غفلت قرار گیرد. ‎

سید محمود حسینی پور روز چهارشنبه در جلسه شورای اداری مازندران افزود:‌ در روزهای اخیر جلسه سفرای جمهوری اسلامی ایران با استانداران سراسر کشور برگزار شد و میز دیپلماسی مازندران در بین سایر استان های کشور شلوغ ترین بود چراکه ظرفیت های بزرگی در مازندران نهفته است و بسیاری از سفرا به دنبال برقراری تعامل مازندران با کشورهای تحت ماموریت خود هستند.

استاندار مازندران ادامه داد:‌ باتوجه به شرایط راهبردی مازندران، پس از جنگ اوکراین و تغییرات اقتصادی جهان، بسیاری از مسوولان کشور و حاکمان کشورهای منطقه به جایگاه مازندران پی بردند و ما باید از این ظرفیت برای رفع مشکلات زیرساختی نهایت بهره را ببریم.

وی عنوان کرد:‌ باتوجه به نقش منحصر به فرد مازندران در توسعه کشور باید مدیران ارشد استان خود را برای تحولات اساسی آماده کنند و قطار مدیریتی این دیار در حال تحول است.

حسینی پور گفت:‌ سهم بهره وری مازندران در سال ۱۴۰۱ رو به رشد بود اما قانع کننده نبوده است و باید روند توسعه این دیار روز به روز بهتر شود.

وی افزود: رشد چهار درصدی اقتصادی برای استان خوب است اما قانع کننده نیست و توقع مردم آن است که این رشد افزایش یابد.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه ۶۱ درصد مردم مازندران به آیت الله رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری رای دادند، ‌گفت:‌ با توجه به استقبال بالای مردم این دیار به رییس جمهور باید مسوولان به نیازهای آحاد جامعه توجه ویژه ای نمایند.

وی با اشاره به اینکه فعالیت فضای عمومی اداری مازندران رو به جلوست و سکون و توقف نداریم، اظهار داشت:‌ به طوریکه در برخی از دستگاه های اجرایی آنقدر تلاش ها زیاد است که این کارکرد شبانه روزی موجبات رضایتمندی مردم را ایجاد کرده است.

استاندار مازندران بر نیاز به تحول در مسائل اداری برای توسعه استان تاکید کرد و گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در صدر نظام های باثبات دنیا با وجود تمام توطئه ها قرار دارد و دشمنان با درماندگی اقدام به یکسری کارهای خرابکارانه در کشور کردند اما این توطئه ها با حمایت مردم از نظام خنثی شد.

وی تاکید کرد: ‌با این راهبرد و تلاش جهادی نقشه دشمنان خنثی خواهد شد و امروز تکریم ارباب رجوع جزو وظایف ذاتی مسوولان است و این امر یکی از مولفه های مدیریتی در دولت سیزدهم است.

نماینده عالی دولت در مازندران گفت :‌ آیت الله رئیسی، تکریم ارباب رجوع را جزو اولویت های کاری خود قرار داده اند و مدیران کل و میانی استان هم باید این اولویت را دنبال کنند و در این زمینه اداره کل بازرسی استانداری مازندران یکی از شاخص های مهم ارزیابی مدیران را به رضایتمندی مردم و ارباب رجوع اختصاص داده است و به طور قطع افزایش رضایتمندی، توطئه های دشمنان را خنثی خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: هماهنگی دستگاه های اجرایی و قوا باید با جدیت در دستور کار مسوولان قرار گیرد و این موضوع اجتناب ناپذیر است و گفتمان هماهنگی بین سران قوا و روان سازی و همکاری دستگاه های نظارتی با دستگاه های اجرایی در سطح ملی در حال انجام است و این رویه به طور حتم می تواند روند توسعه کشور را افزایش دهد.

استاندار با تبریک دهه کرامت و میلاد باسعادت فاطمه معصومه (س) و امام رضا (ع)، افزود: امیدواریم با معنویت غیرقابل وصف این ایام و تقارن جلسه شورای اداری با ولادت امام هشتم شاهد برکات مضاعفی از خروجی این نشست برای مردم استان باشیم.

نماینده عالی دولت در مازندران گفت :‌ ناوگان دریایی جمهوری اسلامی ایران به سلامت به کشور بازگشت و این اقدام مقتدرانه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ستودنی است و برای اقتدار نظام جمهوری اسلامی این اقدام بسیار ارزشمند است و این اقدامی که نیروی دریایی انجام دادند نادر بود و باعث حیرت بسیاری از کشورهای جهان شد.

وی اظهار داشت:‌ ۹ تن از مازندرانی ها در این عملیات شرکت داشتند که در آینده نزدیک مراسمی برای تجلیل از این عزیزان خواهیم داشت و بیش‌تر افرادی که در این ماموریت حضور داشتند جزو دانش آموختگان دانشگاه نیروی دریایی نوشهر بودند که این امر هم در نوع خود بسیار ارزشمند است.

حسینی پور با تاکید بر دقت نظر مسوولان در مقوله عفاف و حجاب گفت: در دانشگاه ها و آموزش و پرورش شئونات اسلامی رعایت شود و این امر در شهرهای ساحلی و جنگلی نیز موردنظر باشد.

گالری تصاویر

اشتراک گذاری