En امروز : 1 اردیبهشت 1403

استاندار مازندران:

با اجرای طرح هوشمندسازی آرد و نان، مصرف آرد ۲۵ تا ۳۰ درصد در استان کاهش یافت / مازندران رتبه اول کشور در پخت باکیفیت نان را داراست

کد خبر : 121827 28 اسفند 1401فرهنگی
پ

استاندار مازندران با بیان این که این استان رتبه اول کشور در توجه به کیفیت نان را در اختیار دارد، گفت: بعد از اقدامات هوشمندسازی آرد و نان، شاهد کاهش ۲۵ تا ۳۰ درصد مصرف آرد در استان هستیم. ‎

استاندار مازندران با بیان این که، این استان رتبه اول کشور در توجه به کیفیت نان را در اختیار دارد، گفت: اجاره نانوایی‌ها باید با نظارت و بررسی دقیق دستگاه‌های مربوطه ممنوع شود.

سیدمحمود حسینی‌پور در حاشیه بازدید از سیلوی شهید میرزاپور نکا در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: مدیریت گندم، آرد و نان در دستور کار دولت سیزدهم قرار گرفته و با هوشمند و شفاف‌سازی فعالیت نانوایی‌ها که از چند ماه شروع شد، سوءاستفاده و قاچاق این قلم غذایی در استان برچیده شد.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به سوء استفاده‌هایی که در ازای آرد و نان در گذشته انجام می شد طرح هوشمندسازی توزیع این قلم غذایی در استان در دستور کار قرار گرفت.

مقام عالی دولت در مازندران ادامه داد: بعد از اقدامات هوشمندسازی آرد و نان، شاهد کاهش ۲۵ تا ۳۰ درصد مصرف آرد در استان هستیم و این آمار مبین آن است که در گذشته این قلم غذایی قاچاق می شد.

وی توجه به کیفیت نان را جزو مهم‌ترین برنامه های خبازان استان برشمرد و اضافه کرد: مازندران رتبه اول کشور در توجه به کیفیت آرد و نان را دارد.

حسینی پور با اشاره به گردشگر پذیر بودن مازندران، گفت: در این راستا و برای ارایه خدمات مطلوب به گردشگران باید همواره ارایه نان با کیفیت مورد توجه نانوایی ها باشد.

استاندار مازندران تصریح کرد: اجاره دادن نانوایی ها از سوی افرادی که دارای جواز این صنف هستند را نمی‌پذیریم و باید به گونه ای برنامه ریزی شود که مالکان خبازی ها، مسوولیت کیفیت نان را برعهده گیرند.

وی افزود: نانوایی باید در اختیار کسی قرار بگیرد که پاسخگو باشد و واگذاری جواز و اجاره خبازی ها به هیچ عنوان کار اصولی و قابل پذیرشی نیست.

حسینی پور گفت: مردم به طور حتم باید گزارش های کیفیت نان را به تعزیرات و بازرسی اصناف ارایه دهند و در صورت کارشکنی با متخلفان این حوزه برخورد خواهد شد.

گالری تصاویر

اشتراک گذاری