En امروز : 9 فروردین 1403

مرغداری گوشتی ۸۰ هزار قطعه‌ای در گلوگاه با حضور استاندار افتتاح شد / مازندران؛ با تولید محصولات کشاورزی راهبردی و متنوع، لنگرگاه امنیت غذایی کشور است

کد خبر : 121825 28 اسفند 1401فرهنگی
پ

استاندار مازندران در آیین افتتاح مرغداری گوشتی ۸۰ هزار قطعه‌ای در گلوگاه بابیان این که امنیت غذایی در معادلات سیاسی و اقتصادی و در اقتدار امنیت ملی کشورها اکنون نقش منحصر به فردی دارد، گفت: مازندران؛ با تولید محصولات کشاورزی راهبردی و متنوع، لنگرگاه امنیت غذایی کشور است. ‎

استاندار مازندران گفت: این استان با تولید محصولات کشاورزی راهبردی و متنوع، لنگرگاه امنیت غذایی کشور است.

سید محمود حسینی‌پور در آیین افتتاح مرغداری گوشتی ۸۰ هزار قطعه‌ای در گلوگاه افزود: امنیت غذایی در معادلات سیاسی و اقتصادی و در اقتدار امنیت ملی کشورها اکنون نقش منحصر به فردی دارد.

وی خاطر نشان کرد: تا دهه های گذشته تولید سلاح و فناوری های نظامی و هسته ای در اقتدار کشورها مهم و اساسی بود اما اکنون امنیت غذایی تعیین کننده است.

استاندار مازندران ادامه داد: نگاه به امنیت غذایی در زمان حاضر اهمیت آن از پنج سال گذشته بیشتر است چراکه به محض آغاز جنگ اوکراین قحطی اقلام غذایی در اروپا هجوم مردم کشورهای غربی به فروشگاه را شاهد بودیم.

حسینی پور تصریح کرد: امنیت غذایی اکنون بسیار جایگاه ویژه ای دارد و در جمهوری اسلامی ایران در آمایش سرزمینی مازندران مرکز راهبردی تولید غذای کشور است.

مقام عالی دولت در مازندران گفت: همچنین جایگاه مازندران در کریدور شمال جنوب و شرق به غرب کشور بسیار برجسته است و بر کسی پوشیده نیست که این استان در معادلات اقتصادی، امنیتی و اجتماعی نقش مهم و ویژه دارد.

وی اضافه کرد: کشوری مانند قطر در جام جهانی اخیر چندین سال برای تامین غذای گردشگران و تماشگران فوتبال با کشور ما رایزنی کرد اما در مازندران سال های سال است که از گردشگران میلیونی بدون آن که از کسی کمک بگیریم، پذیرایی می شود.

گالری تصاویر

اشتراک گذاری