En امروز : 31 فروردین 1403

استاندار مازندران:

مازندران دارای برترین رتبه در فراوانی جاذبه های گردشگری در کشور است / اعتلای اقتصاد گردشگری و بهره گیری از جاذبه های خدادادی مازندران، نیازمند نگاه و برنامه دقیق است

کد خبر : 121807 28 اسفند 1401فرهنگی
پ

نماینده عالی دولت در استان با بیان این که مازندران دارای برترین رتبه در فراوانی جاذبه های گردشگری، میراث فرهنگی، طبیعی، تاریخی و هنری در کشور است، گفت: اعتلای اقتصاد گردشگری و بهره گیری از جاذبه های خدادادی مازندران، نیازمند نگاه و برنامه دقیق است. ‎

سیدمحمود حسینی پور در دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، سال نو و حلول ماه رمضان، اظهارداشت: زنده نگه داشتن نمادهای میراثی بسیار تاثیرگذار است.

وی با اشاره به حضور هر ساله میلیون ها گردشگر در اقامتگاه ها و مراکز پذیرایی استان، تصریح کرد: نظارت بر تمام مجموعه ها و اماکن اقامتی، خدماتی، پذیرایی و تاریخی بسیار موثر است.

استاندار مازندران با تاکید بر اینکه گردشگری به عنوان بزرگترین صنعت خدماتی در دنیا مورد توجه دولت ها و جمهوری اسلامی قرار گرفته است و سال ها روند رو به رشد گردشگری کشور را شاهد هستیم، گفت: پیرامون گردشگری باید یک نظر و نگاه دقیق ارائه کنیم.

حسینی پور با اشاره به این که ورود گردشگران خارجی در کشور در ۲۵ سال گذشته فراز و فرودهایی داشت، اظهار کرد: بانک جهانی روند ۲۵ سال گردشگری ایران را از سال ۷۴ تا سال ۹۹ را دقیق بررسی کرد که در این سال ها با رشد محسوسی روبرو بوده است.

وی ادامه داد: در سال ۲۰۲۰ آمار گردشگر خارجی به کشور با کاهش ۸۸ درصدی به یک‌میلیون و ۵۵۰ هزار نفر رسید.

حسینی پور تصریح کرد: رقبایی همچون ترکیه و کشورهای عربی در حوزه گردشگری تمایل به رشد این حوزه در کشور ندارند. مازندران در کشور دارای برترین رتبه در فراوانی جاذبه های گردشگری، میراث فرهنگی، طبیعی، تاریخی و هنری است که نشان از تمدن دیرینه این استان دارد.

وی گفت: این استان دارای ظرفیت ها و جاذبه‌هایی‌ برای جذب گردشگر است که باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در استان، افزود: باید برای حفظ جنگل های هیرکانی گردشگران را به سمت این سرمایه طبیعی دعوت کنیم که با حضور آنها قطع درختان انجام نمی شود.

استاندار مازندران با اشاره به این که علیرغم وجود ۴۷۰ کیلومتر مرز آبی در استان اما یک اتوبوس دریایی برای استفاده گردشگران وجود ندارد، گفت: جذاب ترین موضوع گردشگری در کشورهای مختلف اتوبوس دریایی است.

وی با بیان اینکه متاسفانه تناسب خوبی برای ظرفیت های گردشگری مازندران و زیرساخت های آن وجود ندارد، افزود: با وجود این ظرفیت های بی نظیر و پذیرش میلیون ها مسافر در استان از لحاظ کمیت و کیفیت استان مناسب با این ظرفیت ها نیست.

وی با اشاره به اینکه باید بپذیریم گردشگری در دنیا یک صنعت شده است، گفت: بزرگترین ظرفیت مازندران جنگل های هیرکانی است که فراموش شده است.

وی به توسعه گردشگری در روستاها برای جذب گردشگر تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه تکنولوژی و صنعت هتلینگ در کشور به اوج رسید اما اقبال مردم به بوم‌گردی افزایش پیدا کرد.

گالری تصاویر

اشتراک گذاری