En امروز : 1 اردیبهشت 1403

استاندار مازندران در آئین افتتاح فاز نخست تفرجگاه ساحلی نمک آبرود:

مازندران برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری آمادگی کامل دارد / عزم جدی دولت برای ایجاد بزرگترین پارک جنگلی بانوان کشور در مازندران

کد خبر : 121743 26 اسفند 1401فرهنگی
پ

استاندار مازندران، گفت: با موافقت رییس بنیاد مستضعفان، بزرگ ترین پارک جنگلی بانوان کشور به وسعت ۲۰۰ هکتار در نزدیکی مناطق ساحلی و جنگلی نمک آبرود شهرستان چالوس ایجاد می شود که نظیر آن در خاورمیانه وجود ندارد. ‎

سید محمود حسینی پور در آیین افتتاح فاز نخست تفرجگاه ساحلی شهرک نمک آبرود در محوطه هتل پارسیان چالوس، افزود: با موافقت رییس بنیاد مستضعفان این پارک جنگلی بانوان و پارک آبی تا شهریورماه سال آینده افتتاح خواهد شد.

وی اظهارداشت: نظیر این پارک جنگلی در خاورمیانه وجود ندارد، ضمن آنکه بیش از هزار نفر بانوان بی سرپرست در این مجموعه مشغول به کار می شوند.

حسینی پور، خاطرنشان کرد: همچنین ورزش های آبی مختص بانوان را می توان با اجرای این طرح بزرگ پیش بینی کرد.

استاندار مازندران تصریح کرد: باید از ساحل مازندران به نحوه مطلوب بهره برد که بخشی از آن صنعت گردشگری است و در همین ارتباط برای بنادر این استان هم برنامه ریزی اصولی داشته باشیم.

حسینی پور با بیان این که در زمینه طرح مولدسازی برنامه زیادی برای گردشگری در استان اتخاذ شد، اظهار امیدواری کرد این استان به هاب گردشگری تبدیل شود.

وی اضافه کرد: هم اکنون در این استان بسترسازی می شود تا شاهد گردشگرانی از کشورهای cis و کشورهای عضو سازمان شانگهای و بعد کشورهای عربی باشیم و این ظرفیت متعالی در استان وجود دارد.

حسینی پور، خاطرنشان کرد : مازندران استانی است که می تواند نقش مهم در کریدور شمال جنوب داشته باشد که اکنون بستر برای تحقق این مهم و ایجاد تعاملات فراهم است.

استاندار مازندران، بابیان این که مازندران با توجه به ظرفیت های طبیعی موجود پذیرای گردشگران کشورهای عربی است، گفت: از هلدینگ های سرمایه گذاری این بخش در خواست می شود وارد مازندران شوند و سرمایه گذاری کنند.

وی با اشاره به افتتاح این طرح گردشگری ادامه داد: افتتاح این طرح طی ۲ ماه یعنی یک اقدام جهادی، این تفرجگاه می تواند پناهگاه بسیاری از مسافران باشد.

حسینی پور اضافه کرد: بنابراین باید بسترها را برای گردشگران فراهم کرد و رییس بنیاد مستضعفان از نیروهای جهادی است که در حوزه مدیریتی پیوست فرهنگی و اقتصادی را لحاظ می کند و امروز بیشتر بابت قدردانی از مدیر جهادی در آیین افتتاح این طرح حضور یافتم.

استاندار مازندران با تاکید بر خدمات رسانی همه جانبه به مسافران و گردشگران این استان در تعطیلات نوروزی، افزود: نوروز امسال پیش بینی آن است که دست کم ۲۲ میلیون مسافر وارد این استان شوند.

فاز نخست تفرجگاه یاد شده با صرف اعتبار به مبلغ پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بابت ایجاد زمین بازی کودکان به مساحت ۳۰۰ متر، ساخت نمازخانه به ظرفیت ۱۵۰ نفر، ایجاد ۲ ایستگاه تفریحات ساحلی، نوسازی سه سرویس بهداشتی و بهره برداری از ۶ چشمه و نوسازی ۸۲ باب آلاچیق در فضای جنگلی و ساحلی، فروشگاه، ایجاد یک باب رستوران و کافه به بهره برداری رسید.

 

اشتراک گذاری