امروز : 7 اردیبهشت 1403

کارگروه تسهیل تجارت و بازرگانی برنج استان مازندران در آمل تشکیل شد

کد خبر : 121482 18 اسفند 1401
پ

از سوی فرمانداری ویژه شهرستان آمل، مرکز توسعه تجارت برنج مازندران و به منظور ساماندهی و تسهیل فروش برنج کشاورزان، کارگروه تسهیل تجارت و بازرگانی برنج استان مازندران در آمل با حضور نمایندگان بانک های استان مازندران، نمایندگان شرکت های بسته بندی برنج از تهران و نیز نمایندگان خرید برنج نهادهای دولتی استان تشکیل شد. ‎

سید عباس حسینی فرماندار ویژه آمل در این نشست که با حضور فرماندار فریدونکنار برگزار شد، با بیان اینکه در حوزه تولید برنج مشکلی وجود ندارد و کیفی ترین برنج کشور در آمل و فریدونکنار تولید می شود، گفت: در حوزه زنجیره تامین برنج حلقه مفقوده ای وجود داشت و راه اندازی مراکز تجارت برنج در واقع تکمیل کننده زنجیره تامین و توزیع برنج است.

وی با بیان اینکه باید بتوانیم در زمینه بازرگانی و تجارت برنج نیز اقدامات اساسی صورت دهیم و بحث بازاررسانی و تجارت برنج باید مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: تسهیل تجارت برنج به رونق بازار برنج کمک زیادی کرده و انبار برنج در دست کشاورز را به کمترین میزان ممکن می رساند.

سیدعباس حسینی با اشاره به اینکه این مرکز در حوزه تجارت برنج می تواند نقش کلیدی و راهبردی را ایفا کند، اظهارکرد: مرکز تجارت بین المللی و پایانه صادرات برنج کشور مستقر درآمل ظرفیت موجود در حوزه تجارت برنج کشور محسوب می شود و یک بازوی توانمند و یک نقطه تعادل در بخش دولتی و خصوصی برای تامین برنج مورد نیاز است.

وی با بیان اینکه نگاه مغفولانه در حوزه تجارت برنج از جمله مشکلاتی بود که در همایش ها کمتر به آن توجه می شود، افزود: راه اندازی مرکز توسعه تجارت برنج در آمل، عرضه آن در بورس، و خرید حداقل ۵۰ درصد برنج مورد نیاز دستگاه‌ها، نقطه امید بزرگی را برای کشاورزان منطقه ایجاد کرده است.

وی با عنوان اینکه در گذشته برنامه ریزی منسجم و اصولی برای فرش و صادرات محصول برنج مازندران وجود نداشت، بیان کرد: با اقدامات صورت گرفته و راه اندازی این پایانه به ویژه طی ۲ سال اخیر اقدامات بسیار مثبتی از جمله کشت قراردادی، بهبود بذور، توزیع بذر شناسنامه دار و حتی صادرات برنج صورت گرفته است.

فرماندار آمل از قول مساعد وزیر علوم برای خرید ۱۰ هزار تن برنج تولیدی مازندران برای مصرف دانشگاه ها، موسسات و مراکز وابسته به این وزارتخانه خبر داد و گفت که در صورت تحقق این مهم در آینده ای بسیار نزدیک که بسیار به آن نیز خوشبین هستم شاهد اتفاقات بسیار مطلوبی در این بخش خواهیم بود.

 

گالری تصاویر

اشتراک گذاری
پیوند ها