En امروز : 8 اردیبهشت 1403

استاندار مازندران:

نیازمند تعامل بیشتری در فضای اجرایی و عملیاتی با دانشجویان استان هستیم / استمرار مطالبه گری دانشجویان منجر به اتفاقات امید آفرینی در جامعه خواهد شد / در یک سال اخیر ۱۸۰ نفر از نخبگان استان مازندران شناسایی شدند

کد خبر : 120442 19 بهمن 1401فرهنگی
پ

سیدمحمود حسینی پور با بیان این که برنامه های توسعه ای باید مبنای علمی داشته باشد و یکی از زمینه های تحقق این مهم ارتباط سیستم اجرایی با دانشگاه و دانشگاهیان است، گفت: استمرار مطالبه گری دانشجویان منجر به اتفاقات امید آفرینی در جامعه خواهد شد. ‎

 

سیدمحمود حسینی پور با عنوان اینکه اولویت اول مازندران کشاورزی است ولی توسعه کشاورزی نافی توسعه صنعت نیست، چرا که کشاورزی بدون صنعت در دنیا مفهومی ندارد، خاطرنشان کرد: اگر بنا باشد کشاورزی ما منطبق بر الگوی روز دنیا باشد، باید مرکبات را براساس استانداردهای کشورهای هدف تولید و زیرساخت های کشاورزی استان را متحول کنیم .

وی ادامه داد :اقدامات راهبردی مناسبی در بخش کشاورزی اتفاق افتاده است که افزایش ۳۰ درصدی تولید گندم براساس روش های تحقیقاتی را بهمراه داشت و برای اولین بار بذرهای رایگان در روستاهای استان مازندران توزیع شد که مشوق مناسبی برای کشاورزان بوده است که منجر به افزایش ۲ الی ۳ برابری تولید محصولات شده است .

این مسئول با بیان این که امروز همدلی و هم افزایی بین ارکان قدرت در استان مطلوب است، اضافه کرد :تعامل خوبی بین نمایندگان فعلی استان مازندران و دولت در مازندران در راستای اهداف و سیاست هاس توسعه ای دولت برقرار است و غالب فعالیت نمایندگان مجلس شورای اسلامی کمک به مدیریت استان است . همه برنامه های کشور باید متناسب با مبنای علمی طراحی شود که مورد تاکید مقام معظم رهبری است که در استان مازندران هدف‌گذاری ها بر این اساس پیش می رود.

رییس شورای اداری استان اظهار کرد :نیازمند تعامل در فضای اجرایی و عملیاتی با دانشجویان استان هستیم و برخی دانشجویان در شهرستان ها را به همین منظور بعنوان مشاور خود انتخاب نمودیم و در اکثر گروه های جهادی دانشجویان توانمند را شناسایی کردیم . ضعف در کادرسازی مدیریت اجرایی استان داریم که دولت سیزدهم در حال برطرف کردن این ضعف مهم است.

او با بیان اینکه هیئت های دانشجویی‌ اگر اثرگذار باشند حتما دیده خواهند شد و ذات تشکل های دانشجویی باید خودش را نشان دهد، یادآور شد :برای حضور استعدادهای درخشان برنامه داریم که بنگاه های دانش بنیان باید نخبگان استان را از طریق مجموعه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شناسایی کنند که در یک سال اخیر ۱۸۰ نفر از نخبگان در استان مازندران شناسایی شدند. تشکل های دانشجویی پیشنهادهای خود را به مدیران استان ارائه دهند و نباید دانشجویان از ارائه پیشنهاد خسته شوند ‌و دانشجویان در این زمینه می بایست مطالبه گر باشند و استمرار مطالبه گری دانشجویان منجر به اتفاقات امید آفرینی در جامعه خواهد شد .

وی گفت :بیشترین بودجه در یک سال اخیر در حوزه پسماند نسبت به سالهای قبل گرفته شده است و بدنبال اقتصادی کردن موضوع زباله هستیم که یک شرکت دانش بنیان در حوزه مدیریت پسماند طی روزهای آینده با شهرداری آمل قرارداد همکاری امضا خواهد کرد و برای ۱۰۰ درصد پسماند و شیرابه های استان برنامه داریم تا به نوعی در مباحث فرهنگی و زیرساختی در بخش زباله تحولاتی را شاهد باشیم.

حسینی پور بیان کرد :دهکده های کشاورزی باید در روستاهای استان ایجاد شود و صادرات محور کردن تولیدات کشاورزی استان می بایست اجرایی شود.

وی با بیان این که توریسم درمانی را در استان مازندران در حال پیگیری هستیم که به همین منظور بیمارستان 1100 تختخوابی آیت الله طبرسی ساری فردا کلنگ زنی می شود و همچنین شهر سلامت در رامسر به مساحت ۵۰ هکتار بزودی اجرایی می شود.

سیدمحمود حسینی با اشاره به اینکه در استان مازندران در انتصابات ملاک ما شایسته سالاری است، گفت :می بایست در سایه تعامل با همه اجزای حاکمیت کار کنیم تا روند اجرایی استان را پیش ببریم .

استاندار مازندران تاکید کرد :۱۰ سال رشد اقتصادی استان منفی بود ولی در یک سال اخیر به رشد اقتصادی ۳ درصدی رسیدیم که در سایه تلاش همه مدیران استان و نمایندگان میسر شده است و در حوزه انتصابات آرام آرام انتخاب هایی که صورت گرفته است را ارزیابی می کنیم و ضعف هایمان را شناسایی می نماییم.

گالری تصاویر

اشتراک گذاری