En امروز : 1 اردیبهشت 1403

تاکید معاون عمرانی استاندار بر اهتمام مجدانه شهرداران برای پاکسازی خیابان ها و معابر از زباله / نوروز امسال متفاوت دیده شود

کد خبر : 120414 18 بهمن 1401
پ

رضا علیخانی، معاون عمرانی استاندار مازندران، گفت: فرمانداران و شهرداران برای پاکسازی خیابان ها و معابر از زباله اهتمام جدی داشته باشند. ‎

رضا علیخانی که برای ملاقات عمومی با شهروندان غرب مازندران به دفتر استانداری در نوشهر سفر کرده بود، پس از پاسخگویی به مطالبات مردمی، در نشست با شهرداران شهرهای غرب استان اظهار کرد: مازندران استان گردشگری است و با توجه به زمان باقی مانده تا آغاز سال جدید، توجه به وضعیت سیما و منظر ورودی شهرهای استان بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه زباله مساله نخست استان است و باتوجه به ضرب الاجل 10 روزه به فرمانداران، ضرورت دارد تا به جد این موضوع را پیگیری کنند؛ افزود: شهرداران نیز برای پاکسازی معابر و خیابان شهرهای استان جهت زیبایی سیمای شهرها و استقبال از مسافران اقدام کنند.

معاون عمرانی استاندار مازندران با اشاره به اینکه نوروز امسال متفاوت دیده شود و انتظار می‌رود تا شهرداران همانند ادوار گذشته پای کار باشند؛ یادآورشد: با توجه به فروکش کردن کرونا و پیش بینی افزایش سفر به استان، فضاسازی درخور شان مسافران و همچنین هم تراز نام مازندران انجام پذیرد.

علیخانی از شهرداران خواست تا به لکه گیری آسفالت، رنگ آمیزی جداول و موارد مورد نیاز، گل کاری سطح شهر اقدام کنند و تصریح کرد: شبکه معابر شهرها نیز ساماندهی شود و با توجه به کمبود پارکینگ در شهرهای استان، شهرداران برای این موضوع با همکاری فرمانداران و شورای ترافیک و شناسایی نقاط برای احداث پارکینگ، جهت کاهش ترافیک ایام عید اقدام کنند.

وی با بیان اینکه ساماندهی سواحل در اولویت کار شهرداران شهرهای ساحلی قرار گیرد، خاطرنشان کرد: طراحی شهر و المان نوروزی، دائر کردن بازارچه های محلی و ایجاد فضایی نشاط انگیز با لحاظ هم زمانی عید با ماه مبارک رمضان بصورت المان ترکیبی در دستور کار باشد.

 

اشتراک گذاری