En امروز : 9 فروردین 1403

مدیر کل نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس مازندران، اعلام کرد:

افتتاح ۹۷ کلاس درس در مازندران در ایام الله دهه‌فجر/ مشارکت بالای خیران مدرسه‌ساز در مازندران

کد خبر : 119807 5 بهمن 1401فرهنگی
پ

استادیان با عنوان اینکه در دهه فجر امسال ۱۷ پروژه با ۹۷ کلاس درس در استان افتتاح می‌شود، گفت: ۹ پروژه در قالب ۶۸ کلاس درس با مشارکت خیران به اتمام رسیده است‌. ‎

 

 مدیر کل نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس مازندران با عنوان اینکه در دهه فجر امسال ۱۷ پروژه با ۹۷ کلاس درس در استان افتتاح می‌شود، خاطر نشان کرد: ۹ پروژه در قالب ۶۸ کلاس درس با مشارکت خیران به اتمام رسیده است‌.

وی ادامه داد: تعداد مدارس در سطح کشور نیز از ۵۲ هزار واحد در سال ۱۳۵۷ به ۱۱۳ هزار مدرسه در سالجاری افزایش یافته است.

مدیر کل نوسازی مدارس مازندران تعداد مدارس فنی و حرفه‌ای در اوایل انقلاب را ۶۷۵ واحد عنوان کرد که در حال حاضر بالغ بر ۲ هزار و ۶۰۰ مدرسه فنی و حرفه‌ای در سطح کشور فعالیت دارند که رشد ۲۸۹ درصدی را به همراه داشته است، این نشان از آن دارد که دانش‌آموزان بعد از فارغ‌التحصیلی بتوانند اشتغال خود را دنبال کنند.

استادیان گفت: افزایش این تعداد مدارس نشان می‌دهد که دولت به همه اقشار و حوزه‌های مختلف توجه داشته و به آن‌ها رسیدگی می‌کند.

وی درباره میانگین سرانه آموزشی در سال ۵۷ گفت: سرانه آموزشی در آن سال ۱.۴۴ متر مربع بوده که این میزان در سال جاری به ۵.۲۲ رسیده که حدود ۲۶۲ درصد رشد داشته است.

استادیان افزود: ÷بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ۳ هزار و ۱۳۱ مدرسه در استان مازندران احداث شد که از این تعداد ۶۲۵ مدرسه به صورت مشارکتی بوده که با کمک خیران مدرسه‌ساز انجام شد.

وی شمار کلاس‌های درس آموزش و پرورش مازندران را ۱۸ هزار و ۴۸۰ کلاس اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۳ هزار و ۴۸۱ کلاس با مشارکت خیرین مدرسه‌ساز احداث شد.

مدیر کل نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس مازندران با بیان اینکه از ابتدای انقلاب تاکنون خیران ۵۸۰ میلیارد تومان به آموزش و پرورش استان کمک کرده‌اند، ادامه داد: در همین مدت ۳ هزار کلاس درس تخریبی بازسازی و تحویل آموزش و پرورش شد.

وی افزود: ۱۷۴۱ کلاس درس در همین مدت مقاوم‌سازی و ۱۲ هزار کلاس درس نیز به سامانه سیستم گرمایشی تجهیز شد.

استادیان به اقدامات دولت سیزدهم در حوزه آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: اعتبارات ملی در ابتدای دولت سیزدهم ۲.۵ برابر افزایش پیدا کرد. یعنی از ۱۴۸ میلیارد تومان به ۳۷۶ میلیارد تومان رسید.

وی میزان افزایش اعتبارات استانی را نیز ۲ برابر اعلام کرد و افزود: از ابتدای دولت سیزدهم ۵۶ پروژه توسط نوسازی مدارس به آموزش و پرورش مازندران تحویل داده شد.

استادیان ادامه داد: این تعداد پروژه در قالب ۳۲۴ کلاس درس و اعتباری بالغ بر ۳۹۰ میلیارد تومان بوده است که حدود ۵۵ هزار متر مربع به سرانه آموزشی افزوده شد.

وی به استاندارد سازی سامانه‌های گرمایشی در حوزه امنیت دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال قبل تاکنون ۴۰۰ کلاس درس استانداردسازی شد.

استادیان با بیان اینکه برای ادامه این پروژه ۴۰ میلیارد تومان دیگر اعتبار در نظر گرفته شد، افزود: مقرر شد تمام سیستم‌های گرمایشی مدارس استان استاندارد سازی شود.

اشتراک گذاری