En امروز : 10 فروردین 1403

استاندار مازندران، عنوان کرد:

اختصاص تسهیلات برای احیای بافت های فرسوده استان / متحول کردن زیرساخت های شهری رسالت اساسی شهرداری هاست

کد خبر : 117843 13 آذر 1401فرهنگی
پ

استاندار بابیان این که احیای بافت های فرسوده یکی از برنامه های دولت است که تسهیلاتی برای تحقق آن در شهرهای شمالی در نظر گرفته شده است، گفت: با همراهی شهرداران می بایست این مهم به یک نهضت بزرگ‌ تبدیل شود. ‎

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استاندای مازندران، سیدمحمود حسینی پور در همایش شهرداران استان با عنوان اینکه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب فرمودند: انقلاب اسلامی همچون پدیده های زنده و با اراده همواره دارای انعطاف است اما اهل انفعال نیست، خاطرنشان کرد: 56 بند مهم از سوی مقام معظم رهبری در سند الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت که برای ۵۰ سال آینده ترسیم شده است را می توان تعریف نوینی از شیوه حکمرانی لحاظ نمود.

وی گفت: امروزه نهادهای دنیا بیشترین وقت را معطوف به این می کنند که مشارکت مردم را بسمت و سوی این مهم ببرند که به امنیت پایدار برسند.

استاندار ادامه داد: برای مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز هیچ دیواری نباید بین شهرداران و دستگاه های اجرایی باشد و در همایش سرمایه گذاری استان باید شاهد حضور فعال شهرداران باشیم، چرا که نقش شهرداران در توسعه استان موثر است.

حسینی پور، تصریح کرد: شهرداری ها باید روح خدمتگزاری و اخلاص را بیشتر از نهادهای دیگر در خود تقویت کنند و حمایت دولت از شهرداری ها حمایت حداکثری خواهد بود و حمایت معنوی دولت مردان از شهردای ها می تواند منجر به تحول در شهرداری ها شود.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه حکمرانی بعنوان مجموعه ای از سنت ها و روش های پیاده سازی قدرت برای مدیریت در تمامی سطوح نهاد سیاسی و اجتماعی کشور تعریف می شود، عنوان کرد : احیای بافت های فرسوده یکی از برنامه های دولت است که تسهیلاتی برای تحقق آن در شهرهای شمالی در نظر گرفته شده است و تصمیاتی در این راستا اتخاذ شده که بزودی ابلاغ می شود. با همراهی شهرداران می بایست این مهم به یک نهضت بزرگ‌ تبدیل شود و شهرداران با بسیج پیمانکاران خاص باید بتوانند نسبت به احیای بافت های فرسوده اقدام کنند .

حسینی پور افزود: بدلیل کمبود زمین در مازندران نظام مسائل زیادی را در استان شاهد هستیم و متاسفانه با یک تهاجم مهندسی غربی در مازندران روبروئیم و بافت سنتی ما بسرعت مورد تهدید قرار می گیرد که باید مورد توجه شهرداران قرار گیرد. جلوگیری از حاشیه نشینی در شهرها یکی از مهم ترین مسائلی است که باید در دستور کار شهرداران قرار گیرد.

این مسئول اضافه کرد: برخی از ماموریت های اصلی شهرداری در حوزه های اجتماعی طی سال ها به فراموشی سپرده شد. شهرداران متناسب با اقتضائات روز و سند چشم انداز می بایست نقش مهمی در حکمرانی مدرن داشته باشند.

سید محمود حسینی پور یادآور شد: کارگروه هایی جهت پیگیری برخی از نظام مسائل با سرعت بالا ایجاد شود تا با توجه به اینکه مازندران مقصد گردشگری و مورد توجه مردم از سراسر کشور می باشد تحولات بزرگی در زیرساخت های استان ایجاد شود که متولی اصلی شهرهای استان شهرداری ها هستند و می بایست شاهد همدلی شهرداران و سایر مسئولین باشیم.

استاندار مازندران اظهار کرد: استان مازندران یکی از استان های پرمخاطره است که سیل و بلایای طبیعی زیادی در این استان رخ می دهد لذا همگرایی استاندارد و استفاده حداکثری از فناوری اطلاعات شهر هوشمند می تواند بعنوان یکی از مولفه های مهم مورد توجه قرار گیرد که نیازمند برنامه ریزی و توجه ویژه شهرداران است.

گالری تصاویر

اشتراک گذاری