امروز : 9 فروردین 1403

معاون سیاسی استاندار مازندران در بازدید از مناطق طرح ۲۰۲۰ شرق مازندران تاکید کرد

سیستم تصفیه فاضلاب "ابر مشکل" مسکن مهر نکا/ محله‌ی "مهرگان" نکا نیازمند تحول اجتماعی‌فرهنگی

کد خبر : 117771 9 آذر 1401
پ

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران در بازدید از مناطق طرح ۲۰۲۰ شهرستان نکا، نبود سیسیتم تصفیه فاضلاب در مسکن مهر را اَبَر مشکل این شهرک اعلام و تحول اجتماعی‌فرهنگی را نیز برای محله‌ی مهرگان حیاتی عنوان کرد. ‎

روح‌الله سلگی ظهر روز سه‌شنبه از دو منطقه کمتر برخوردار در غرب و شرق شهرستان نکا بازدید میدانی داشت. او در نشستی که به همین منظور برگزار شد، خواستار نقش‌آفرینی بیشتر هلال احمر، دستگاه‌های خدمات‌رسان بهزیستی، کمیته امداد و همچنین ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) شد.

سلگی از تلمبار شدن نخاله‌های ساختمانی و پراکنش زباله در مسکن مهر گلایه‌مند شد و از شهرداری نکا و راه و شهرسازی خواست تا ۱۰روز آینده نسبت به پاکسازی محیط اقدام کنند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران، "ابر مشکل" مجتمع‌های مسکن مهر نکا را برخوردار نبودن از سیستم فاضلاب اعلام و با توجه به بازدید میدانی از ساختمان‌ها و کوچه‌ها، اظهار کرد: طی یک ماه آینده تفاهمنامه‌ای بین راه و شهرسازی و آبفای مازندران منعقد و کلنگ‌زنی سیستم فاضلاب این شهرک مسکونی باید انجام بگیرد.

 

سیستم تصفیه فاضلاب

این مسوول در حین بازدید از مسکن مهر نکا تماس تلفنی با مدیرعامل شرکت آبفای مازندران داشت و طی این گفتگو بهزاد برارزاده اعلام کرد که سیستم فاضلاب شهرک مسکونی در نکا نیاز به ۷۰ میلیارد تومان اعتبار دارد.

 

سلگی همچنین در خصوص دپوی نخاله در فضایی که به زمین ورزشی اختصاص داده شده است، تاکید کرد که خیلی سریع باید پاکسازی آن توسط شهرداری نکا و راه و شهرسازی انجام شود، و از اداره‌کل ورزش و جوانان استان نیز نسبت به فنس‌کشی و راه‌اندازی ساختمان رختکن ورزشکاران که اکنون تبدیل به پاتوق خلافکاران شده است، اقدام شود.

او اشاره‌ای هم به فعالیت‌های قرارگاه جهادی جوادالائمه(ع) سپاه داشت که می‌تواند نقش مهمی در ساماندهی مسکن مهر نکا داشته باشد.

سیستم تصفیه فاضلاب

یکی دیگر از دستوراتی که در این بازدید از سوی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران عنوان شد؛ درخواست از نیروی انتظامی برای استقرار کانکس و بکارگیری نیرو در شهرک مسکونی ۴ هزار و ۸۰۰ نفری شهید سلیمانی(مسکن مهر نکا) بود که در این زمینه گفتگویی با سردار میرزایی فرمانده انتظامی استان مازندران داشت تا در اسرع وقت نسبت به استقرار نیرو اقدام شود.

سلگی همچنین با اشاره به ضرورت امنیت در مجتمع‌های مسکونی و با توجه به سرقت‌هایی که صورت گرفته است، از شهرداری و راه و شهرسازی نکا خواست تا مشترکاً نسبت به احداث دیوار در ضلع غربی شهرک مسکونی اقدام کنند.

وی در پاسخ به تقاضاهای مردمی مبنی بر عدم نصب آسانسور در واحدهای مسکونی با وجود دریافت مبلغ آن، از فرماندار نکا خواست تا خیلی زود گزارشی از وضعت آسانسور و علت نصب نشدن آن را گزارش کند تا از طریق دادستان مرکز استان پیگیری شود.

سیستم تصفیه فاضلاب

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران و هیات همراه از محله "مهرگان" شهرستان نکا نیز بازدید میدانی داشتند. امکاناتی ازجمله خانه بهداشت، اورژانس اجتماعی، مدرسه، پارک، سالن ورزشی و خانه عالم در این محله راه‌اندازی شده است.

 

مهرگان به لحاظ بهداشت محیط از وضعیت نامناسبی برخوردار است و نیاز به کار بیشتری از سوی شهرداری دارد. همچنین فعالیت اورژانس اجتماعی در این منطقه باید تقویت شود.

سلگی با اشاره به آسیب‌های جدی فرهنگی و اجتماعی در دو منطقه بازدیدشده، بیان کرد: هرگونه ناکارآمدی از سوی مدیران ضربه به نظام است. مردم مطالباتی دارند و باید درخواست‌های آنها پاسخ داده شود.

سیستم تصفیه فاضلاب

او ادامه داد: بخشی از کار را از حوزه ۲۰۲۰(طرح توانمندسازی و تحول اجتماعی مناطق کم‌برخوردار) دنبال خواهیم کرد و یک اعتباری را برای رفع مسائل اجتماعی و فرهنگی در این مناطق اختصاص خواهیم داد. هلال احمر به عنوان مسوول مستقیم این طرح باید ورود با برنامه‌تری داشته باشد.

عضو شورای تامین استان مازندران عمده مشکلات مسکن مهر نکا در غرب این شهرستان و محله یک هزار نفری مهرگان در شرق آن را شامل اعتیاد، سرقت، خرید و فروش مواد مخدر و مشروبات الکلی و آسیب‌های کانون خانواده اعلام کرد که به طور ویژه در محله مهرگان با توجه به اینکه بخش زیادی از آنها مهاجر هستند، نمود بیشتری دارد.   

فرماندار نکا و معاونان ایشان، مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری، مدیرکل بهزیستی و مدیرکل راه و شهرسازی مازندران، شهردار نکا، و نمایندگانی از کمیته امداد، آب و فاضلاب، سپاه، هلال احمر، ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و نیروی انتظامی نکا در این بازدیدها معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران را همراهی کردند.  

 

 

عبدالرضا بابایی فرماندار شهرستان نکا از محقق شدن ردیف بودجه ۳۰ میلیارد تومانی از طرف اداره آبفای کشور برای اصلاح طرح فاضلاب و لوله کشی مجدد این مسکن مهر خبر داد و گفت:
مسکن مهر شهرستان نکا از نظر موقعیت جغرافیایی و در جوار شهر قرار داشتن و بلوک بندی در شرایط مطلوبی قرار دارد اما چون سطح آب در این مکان بالا است بنابراین از نظر فاضلاب و لوله کشی نیاز به بازسازی دارد.
هرچند برای اصلاح فاضلاب و تصفیه خانه نیاز به بودجه ۷۰ میلیارد تومانی است که ۳۰ میلیارد تومان آن با نشست با رییس آبفای کشور تأمین شد.

 

این مقام مسئول تصریح کرد:
برای تکمیل اقدامات به منظور اصلاح طرح فاضلاب و لوله کشی، نیاز به همکاری اداره راه و شهرسازی در کنار آبفا داریم و با در نظر گرفتن این موضوع که مشکل و دغدغه اصلی ساکنین،فاضلاب است در نظر داریم در روزهای آتی آذرماه کلنگ اصلاح آن را با همکاری اداره راه و شهرسازی و تحویل زمین مد نظر توسط این اداره بزنیم.

 

نماینده عالی دولت در شهرستان نکا ضمن توجه به تدابیر لازم جهت مسائل امنیتی مسکن ادامه داد:
انتظار داریم از محل اعتبارات ۲۰۲۰ برای قرار دادن کیوسک انتظامی و ساماندهی نگهبانی جهت جلوگیری از آسیب های اجتماعی و برقرار کردن امنیت در سطح مسکن مهر اقدامات لازم انجام گیرد.

 

بابایی در خصوص فراهم کردن فضای مناسب برای احداث سالن ورزشی گفت:
با جمع آوری نخاله های موجود، ساماندهی زمین برای ساخت سالن ورزشی توسط اداره ورزش و جوانان انجام و در اختیار ساکنین قرار می گیرد.

 

وی در پایان با اشاره به سکونت زنان سرپرست خانوار و افرادی که تحت پوشش کمیته امداد در این مجموعه هستند اظهار کرد :
در خصوص این قشر، نیازمند استمرار کمک ها و مساوات برای آنها هستیم و از ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره)، اداره بهزیستی و کمیته امداد انتظار داریم با همپوشانی بین خود جهت استمرار این کمک ها یک قرارگاه مشترک تشکیل داده و بصورت ماهانه و یا فصلی، کمک های خود را جهت التیام بخشیدن به معیشت این قشر تداوم بدهند.

اشتراک گذاری
پیوند ها
گالری فیلم و عکس