امروز : 7 اردیبهشت 1403

معاون اقتصادی رئیس جمهور از بندر امیر آباد بازدید به عمل آورد

کد خبر : 117698 7 آذر 1401
پ

محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور در بازدید از بندر امیر آباد اظهار کرد: ‎

 

محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور در بازدید از بندرامیرآباد اظهار کرد: ایجاد منطقه آزاد تجاری در بندرامیرآباد سال گذشته در دستور کار بود که با وجود مشکلات و اختلافی که بین مسوولان و نمایندگان مجلس بود اجرایی نشد و به تصویب مجلس و دولت نرسید.

وی افزود: اکنون آمادگی داریم تا بندر امیرآباد سیر مراحل تصویب منطقه آزاد را طی کند و ما حمایت می کنیم.

 

رضایی گفت: بندرامیرآباد به تنهایی برابر با کل بنادر ساحل دریای خزر است و در سال‌های اخیر تحرک لازم انجام نشد و امروز با توجه به اینکه روابط ما با کشورهای ساحل خزر گسترش یافته است باید این بندر توسعه یابد.

 

معاون اقتصادی رییس جمهور افزود: امسال بندر کاملا متحول شده و بارگیری و تخلیه بار مناسبی داشتیم و سرعت پیدا کرده است که بیانگر توسعه است. 

وی با بیان اینکه شاهد چرخش اقتصادی و تجاری از شرق به غرب روسیه و از شمال به جنوب هستیم و راهی جز ایران برای تجارت وجود ندارد، یادآور شد: امروز هند و کشورهای چین و ژاپن خواهان تردد کالا از بندر جنوبی به ایران و انتقال از بنادر شمال ودنیای خزر به کشورهای منطقه هستند و باید ظرفیت  بندرافزایش یابد .

محسن رضایی معاون اقتصادی رییس جمهور و سیدمحمود حسینی پور استاندار مازندران، علی اصغر میرزایی فرماندار بهشهر باهمراهی مدیران استانی و شهرستانی از زیرساخت ها و روند تخلیه و بارگیری بندر امیرآباد بازدید کردند.

اشتراک گذاری
پیوند ها