امروز : 10 فروردین 1403

استاندار مازندران در یادواره علما و شهدای مسجد سجادیه نکا

تمامی دستاوردهای بزرگ در مسیر آرمان های شهدا محقق شده است / رشد ۲۵ درصدی تولید گندم در مازندران طی یکسال اخیر+فیلم

کد خبر : 117673 4 آذر 1401
پ

استاندار مازندران در این مراسم اذعان داشت: قطار توسعه استان مازندران در دو بخش دولتی و خصوصی در حال حرکت است و اتفاقات خوبی در مازندران طی یکسال اخیر رقم خورده که از جمله ی مهم ترین برنامه ها، توسعه صادرات از طریق سه بندر مهم و تقویت حمل و نقل با راه اندازی کارگو با محوریت سه کشور هند، روسیه و چین می باشد که هدف‌گذاری شده است. ‎ ‎

سیدمحمود حسینی پور در مراسم یادواره علما و شهدای مسجد سجادیه نکا با عنوان اینکه تاریخ اسلام با هدایت شهدا به اینجا رسیده است واگر امروز یادواره شهدا برگزار می کنیم در طول مسیر شهادت است، خاطرنشان کرد: در تاریخ اسلام اگر نقش منحصر به فرد علمای اسلام را نادیده بگیریم در واقع تاریخ را به خوبی مطالعه نکردیم. نقش علمای جهان اسلام در هدایت جامعه اسلامی غیر قابل انکار است.


وی ادامه داد: هشت سال تمام علیه ملت ایران جنگیدند ولی ما با دست خالی توانستیم پیروز شویم و ۴۳ سال دشمن تمام امکاناتش را بسیج کرد اما نتوانست کاری پیش ببرد. هر توطئه ای علیه جمهوری اسلامی ایران انجام دادند تبدیل به فرصت شد، به لحاظ علمی ما را تحریم کردند ولی دانشمندان در حوزه نانو و علوم پزشکی هسته ای و نظامی جد و جهد تمام کردند. رتبه ۵۵ ایران در آغاز انقلاب اسلامی با تلاش جوانان و نخبگان میهن اسلامی در رتبه علمی دنیا امروز به رتبه ۱۵ رسید.


نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه دشمن در حوزه اقتصادی ما را تحریم کرد اما در تمام حوزه های اقتصادی امروز استقلال پیدا کردیم بطوریکه اتکا ۱۰۰ درصدی به نفت در بودجه دولت امروز ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده است، اظهار کرد: امریکایی ها نگران هیچ مساله انسانی در جهان نیستند و با وحشیانه ترین روش ها در زندان های خود با زندانیان و بانوان رفتار می کنند.


حسینی پور، تصریح کرد: مساجد ما می بایست پایگاه اصلی محلات شوند، چرا که مساجد محل تجمع جوانان و نوجوانان جهت تعالی فرهنگی است و انقلاب اسلامی با حمایت مساجد به موفقیت های بیشتر خواهد رسید، همانطور که انقلاب اسلامی با مسجد به پیروزی رسید. مسجد بعنوان پایگاه عظیم معنوی جوانان باید معرفی شود.


استاندار مازندران افزود: دشمن وقتی متوجه شد که از هیچ طریقی نمی تواند مقابل این ملت بایستد، شدیدترین جنگ رسانه ای و سایبری را علیه ملت ایران طی ۶۰ روز اخیر به راه انداخته است که تمام کشورهای عربی و اروپایی در این جنگ حضور دارند.


وی گفت: در اوج این جنگ، جمهوری اسلامی ایران جدیدترین پیشرفت های دفاعی خود را را آزمایش کرد و بزودی در غنی سازی نیز در جایگاهی قرار خواهد گرفت که موجب ترس و وحشت اسراییل و آمریکایی ها شده است.


حسینی پور تصریح کرد: دولت مردمی سیزدهم طی یکسال اخیر حصاری که در جبهه بین المللی در دور جمهوری اسلامی ایران کشیده بود را شکست و با اقتدار تمام در میز مذاکرات برجام پیشرفت ۹۵ درصدی نمود تا ۱۳۰ میلیارد دلار پول بلوکه شده کشور آزاد شود و جنگی که امروز راه انداخته بخاطر همین مساله است که خاکریز اقتصاد در جمهوری اسلامی ایران در حال فتح شدن است و دشمن احساس خطر کرده است.


این مسئول اضافه کرد: هرچند مردم انتقاداتی در مباحث اقتصادی دارند که درست است ولی همانطور که رهبری معظم انقلاب فرمودند مسیر اصلی کشور کار برای مردم و پیمودن راه توسعه است و نباید مسئولین از این راه منحرف شوند.


حسینی پور، افزود: قطار توسعه استان مازندران در دو بخش دولتی و خصوصی در حال حرکت است و اتفاقات خوبی در مازندران طی یکسال اخیر رقم خورده که از جمله ی مهم ترین برنامه ها، توسعه صادرات از طریق سه بندر مهم و تقویت حمل و نقل با راه اندازی کارگو با محوریت سه کشور هند، روسیه و چین می باشد که هدف‌گذاری شده است.


وی تاکید کرد: ۵۰۰ روستای استان مازندران همانند کشورهای توسعه یافته برای مولدسازی در حوزه های محصولات کشاورزی، دام پروری و گردشگری و صنایع دستی هدف‌گذاری شده و بالای ۷۰ واحد تولیدی راکد استان راه اندازی شده است و در حال حاضر رشد قابل توجهی در تولید برنج کیوی مرکبات داریم و در یک سال اخیر در تولید گندم رشد ۲۵ درصدی داشتیم که در گذشته تعطیل بوده است .

اشتراک گذاری
پیوند ها
گالری فیلم و عکس