امروز : 1 اردیبهشت 1403

جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان نکا

کد خبر : 117429 26 آبان 1401
پ

صبح امروز، جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان نکا، با حضور دکتر صفری معاون اجرایی اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور، مدیران دستگاه‌های اجرائی شهرستان به ریاست دکتر بابائی فرماندار نکا در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان برگزار گردید ‎

معاون اجرایی اشتغال کمیته امداد امام خمینی ره: ۲۰۰ هزار فرصت شغلی توسط کمیته امداد در سال جاری در سطح کشور ایجاد شد.

معاون اجرایی اشتغال کمیته امداد امام خمینی ره در جلسه کارگروه اجتماعی شهرستان نکا گفت: یکی از راهبرد های جدی کمیته امداد امام خمینی ره از دیدگاه رهبر معظم انقلاب، توانمند سازی و ایجاد درآمد باثبات است که برای این مجموعه بعنوان اولویت کاری قرار داده شده است.
در همین راستا در سال ۱۴۰۰ بیش از ۳۰۰ هزار فرصت شغلی بالغ بر ۹۷۰۰ میلیارد تومان برای اقشار نیازمند سرمایه‌گذاری گردید.

هدایت صفری در ادامه گفت: در سال ۱۴۰۱ نیز با همین دیدگاه و رویکرد و اعتمادی که دولت و مجلس شورای اسلامی نسبت به کمیته امداد داشتند، ۵۰۰ هزار فرصت شغلی از محل تبصره ۱۶ و میزان ۲۵ هزار میلیارد تومان بودجه تخصیص داده شده است.

این مقام مسئول همچنین تصریح کرد: با کمک یاوران اشتغال و مجموعه شبکه بانکی حدود ۲۰۰ هزار فرصت اشتغال خانگی و بودجه ۱۲هزار ۶۵۰ میلیارد تومان را تا کنون توانستیم جذب کنیم.


صفری گفت: کار ویژه ای که امسال انجام گرفت، در رأس کار قرار دادن زنجیره ها و راهوران ملی پیشران بود.
همچنین بسته های تشویقی را برای کارفرمایان از محل تسهیلات و بیمه قرار دادیم و طرح های سراسری مانند واگذاری تاکسی، تراکتور و نیسان که هم کمک به حمل و نقل و هم اقتصاد خانواده است.

 وی با اشاره به اینکه استان مازندران از جمله استان های فعال در پیشبرد اهداف کمیته امداد بود که در سال گذشته ۹۰درصد اعتبارات تخصیصی جذب شده است گفت:در این راستا ۹۶درصد فرصت شغلی در مازندران ایجاد شده است.


عبدالرضا بابایی فرماندار شهرستان نکا در این جلسه با اشاره به بحث ضامن جهت دریافت تسهیلات برای افراد تحت پوشش کمیته امداد گفت: انتظار می‌رود از سوی مسوولین ذیربط و بانک ها نهایت مساعدت در این زمینه برای مددجویان فراهم گردد.

 نماینده عالی دولت در شهرستان نکا در خصوص سامانه رصد تأکید داشت: نظارت ها در این زمینه باید به روز انجام شود تا شاهد پیشرفت روزانه در کمک رسانی به افرادی که مستحق برخورداری از تسهیلات و امدادرسانی از سوی کمیته امداد هستند باشیم.

فرماندار شهرستان نکا همچنین با اشاره به اینکه پرداخت بیمه سهم کارفرما بصورت ۱۰۰ درصدی به مدت ۴ سال انجام می شود افزود: در منطقه محروم و کم برخورداری مانند هزار جریب در شهرستان نکا باید این موضوع بصورت گسترده اطلاع رسانی شود تا سرمایه گذارانی که در این مناطق جهت اشتغالزایی می خواهند ورود کنند در این زمینه دغدغه و نگرانی نداشته و اقدامات لازم را انجام دهند.

برترین خبر

گالری تصاویر

اشتراک گذاری
پیوند ها
گالری فیلم و عکس