امروز : 10 فروردین 1403

جلسه ستاد برگزاری «همایش از آزادسازی تا بازسازی سوسنگرد» در قائم شهر

کد خبر : 117347 23 آبان 1401اخبار فرمانداری
پ

جلسه ستاد برگزاری همایش از آزادسازی تا بازسازی سوسنگرد و انتقال پیکر شهید محسن اسماعیلی به اصفهان صبح امروز به ریاست مولایی، فرماندار قائم‌شهر و با حضور سردار ملکی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران  در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد. ‎

 

فرماندار قائم شهر از برگزاری همایش استانی «از آزادسازی تا بازسازی سوسنگرد» در مازندران خبر داد و گفت: این همایش با سخنرانی آیت الله علی معلمی، نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری و امام جمعه قائم شهر در این شهرستان برگزار خواهد شد.

 

فرماندار قائم‌شهر به نقش مازندرانی ها در آزادسازی و بازسازی سوسنگرد اشاره کرد و گفت: امام در دو جا از "باید" استفاده کرد: یکی در آبادان و یکی هم در سوسنگرد که فرمودند حصر سوسنگرد باید تا فردا آزاد شود و نقش مازندران در جریان سوسنگرد فراموش نشدنی است.

 

مولایی با اشاره به شناسایی هویت پیکر مطهر شهید محسن اسماعیلی از شهدای گمنام حوزه علمیه محمدیه قائم شهر عنوان کرد: به خواسته مادر شهید پیکر این شهید به استان اصفهان منتقل و پیکر یک شهید گمنام جایگزین خواهد شد.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در این جلسه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سوسنگرد و تأکید بر ضرورت پاسداشت این حماسه  گفت: ۱۳ هزار نیروی جهادی مازندران از شهریور ۱۳۶۱ تا دی ۱۳۶۲ کار بازسازی شهر سوسنگرد را به اتمام رساندند و مردم مازندران در آن زمان با جمع آوری ۳۰۰ میلیون تومان کمک نقدی به این مردم جنگ زده افتخاری دیگر رقم زدند.

گالری تصاویر

اشتراک گذاری
پیوند ها