En امروز : 5 اردیبهشت 1403

استاندار مازندران:

سیاستگذاری در اراضی کشاورزی مازندران ملی است / رعایت استانداردهای تولید محصولات کشاورزی در اولویت است / زهکشی اراضی مهمترین طرح کشاورزی استان

کد خبر : 116829 28 مهر 1401
پ

حسینی پور بر لزوم تجاری سازی باغ های مازندران تاکید کرد و افزود: سیاستگذاری در اراضی کشاورزی مازندران ملی است و زهکشی اراضی مهمترین طرح کشاورزی استان است. ‎

 

سید محمود حسینی پور روز پنجشنبه در مراسم رونمایی از طرح شناسنامه دار شدن  و شناسه محصول باغ های کشور در بابلسر که با حضور وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد، افزود: مازندران با داشتن سه بندر مهم می تواند ترانزیت محصولات کشاورزی به کشورهای منطقه و هاب صادرات کشاورزی کشور قرار بگیرد.

وی با اشاره به این که امروز امنیت غذایی در تمام کشورها قدرت اصلی محسوب می شود، ادامه داد: سلامت محصولات غذایی صادراتی نیز بسیار مهم است و شناسنامه دار شدن باغ ها به خصوص مرکبات و کیوی مازندران یک حرکت جهادی دولت سیزدهم است.

استاندار مازندران دیپلماسی اقتصادی دولت سیزدهم را عامل فراهم شدن زمینه صادرات ۲ میوه مرکبات و کیوی استان مازندران دانست و گفت: سلامت و رعایت استاندارد های تولید محصولات کشاورزی اولویت استان مازندران است.

حسینی پور بر لزوم تجاری سازی باغ های مازندران تاکید کرد و افزود: سیاستگذاری در اراضی کشاورزی مازندران ملی است و زهکشی اراضی مهمترین طرح کشاورزی استان است.

وی با بیان اینکه استان مازندران پایلوت وزارت جهاد کشاورزی در صنعتی سازی محصولات کشاورزی شود، گفت: باید به سمت صنعتی شدن محصولات کشاورزی برویم.

استاندار مازندران با اشاره به وجود سه هزار و ۵۰۰ روستای استان مازندران که قابلیت اقتصادی شدن دارد، بیان کرد: امسال ۵۰۰ روستای استان برای فعالیت های اقتصادی در بخش کشاورزی برنامه ریزی شده است.

حسینی پور بر توسعه کشاورزی مازندران با فراهم کردن تجهیزات زیر ساختی تاکید کرد و افزود: رهبر انقلاب هم به توسعه کشاورزی تاکید جدی دارند و سیاست گذاری توسعه ای روستای اقتصاد محور به عنوان رویکرد مبنی بر منویات معظم له در این دولت نیز دنبال می شود.

وی با بیان اینکه در استان مازندران آمادگی لازم را برای تقویت اقتصاد روستا با اعتبارات ملی داریم، گفت: امروز قدرت تولیدات محصولات کشاورزی از قدرت نظامی نیز بیشتر است.

گالری تصاویر

اشتراک گذاری