امروز : 6 اردیبهشت 1403

پیام تسلیت فرماندار محمودآباد به مناسبت فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی (ع)

کد خبر : 114925 16 مرداد 1401
پ

به مناسبت فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی (ع)، دکتر روح الله علیزاده مقام عالی دولت در شهرستان، پیام تسلیتی صادر کرد. ‎ ‎

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان محمودآباد، متن کامل این پیام بدین شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم»

 اِنَّ الْحُسین مِصباحُ الْهُدی وَ سَفینَهُ الْنِّجاة

محرم، ماه حرمت و شرافت، ماه پیروزی خون مظلوم و حق بر شمشیر ظلم و باطل، ماه قیام و بیداری و یادآور یکی از بزرگ ترین حماسه های دینی و در عین حال دلخراش ترین مصیبت تاریخ بشریت است، ماهی که در آن سالار شهیدان با قیام و ایستادگی خود در مقابل ظلم و ستم و بی عدالتی، مکتب انسان ساز و جاودانه عاشورا را بنیان نهاد؛ و درس حریت، عزت و راه و رسم  پاسداشت عقاید دینی و بیزاری از ذلت را به تمام مسلمانان و آزادگان عالم در طول تاریخ آموخت.

تاسوعا و عاشورای حسینی فرارسیدن حماسه پیروزی خون بر شمشیر و تقابل حق و باطل ‌آن روز که یزیدیان، قساوت و بی رحمی در وجودشان بود بر فرزندان پیامبر و اصحاب با وفایش شوریدند.

عاشورا در زمان و مکان محدود و محصور نیست؛ عاشورا نبردی جاودانه و جهادی همیشگی بین حق و باطل است  در هر زمان و مکانی؛ همچنان که ملّت بزرگ ایران اسلامی به تأسی از آموزه های عاشورایی و رهبری امام راحل عظیم الشأن، نقش آفرین انقلاب اسلامی در عصر معاصر شدند.

اینجانب ایام سوگواری و حزن و اندوه حضرت آقا اباعبدالله‌الحسین (ع) و هفتاد و دو تن از یاران فداکار و باوفایش و فرارسیدن ایام‌الله تاسوعا و عاشورای حسینی (ع) را محضر حضرت ولی عصر امام زمان(عج)، مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و خانواده معظم و معزز شهدا، جانبازان و ایثارگران و به ویژه مردم عزادار و ولایتمدار شهرستان محمودآباد تسلیت عرض می نمایم؛ امید است با عنایت آن امام همام، ادامه دهنده ی واقعی نهضت حسینی باشیم.

روح الله علیزاده
فرماندار شهرستان محمودآباد

اشتراک گذاری