En امروز : 7 اردیبهشت 1403

پیام تسلیت استاندار مازندران به مناسبت فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی (ع)

کد خبر : 114918 15 مرداد 1401فرهنگی
پ

به مناسبت فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی (ع)، سیدمحمود حسینی پور، مقام عالی دولت در مازندران، پیام تسلیتی صادر کرد. ‎

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری مازندران، متن کامل این پیام بدین شرح است:

                     بسم الله الرحمن الرحیم

اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَبا عَبْدِ اللهِ وَعَلَى الْاَرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِنائِکَ، عَلَیْکَ مِنّى سَلامُ اللهِ اَبَداً ما بَقیتُ وَبَقِىَ اللَّیْلُ وَ النَّهارُ

محرم، کتاب سبز و جاوید آزادگی و آزادیخواهی و تاسوعا وعاشورای حسینی (ع) صفحه زرین این کتاب همیشه ماندگار و تعالی بخش است.

محرم، یادآور حماسه بزرگ مقاومت و ایستادگی انسانی الهی و برخاسته از متن مکتب رسول الله (ص) و پدر بزرگوارش امیر مومنان (ع) در برابر جور و ستم جبهه الحاد و بی عدالتی و مجاهدت و جانبازی آقا اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش برای حفظ و صیانت از اسلام ناب محمدی (ص) است.

واقعه تاسوعا و عاشورای حسینی که زیباترین تجلی رویارویی حق علیه باطل بود، به عنوان درسی الهام بخش برای احرار و آزادگان برای همیشه در تاریخ ثبت و ضبط شد. حماسه سرخ عاشورا، والاترین ارزش‌های دینی و انسانی هم‌چون ایثار، جوان‌مردی، شکیبایی، وفا، آزادگی و بصیرت را با خود جاودانه کرد.

جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری به راه و مکتب حضرت امام حسین (ع) و آموزه های بلند تاسوعا و عاشورا برای مقابله با بیعدالتی و رویایی با جهان کفر و جور نیازمند است.

شهدای ایران اسلامی خاصه شهدای عزیز مدافع حرم که همزمان با روزهای سوگواری حضرت امام حسین (ع) و شهدای کربلا با بازگشت به خاک وطن، فضایی عطرآگین ایجاد کردند، پیرو مکتب سالار شهیدان و تداوم بخش راه و آرمان عاشورا بودند.

اینجانب ایام سوگواری و حزن و اندوه حضرت آقا اباعبدالله‌الحسین (ع) و هفتاد و دو تن از یاران فداکار و باوفای آن امام همام و فرارسیدن ایام‌الله تاسوعا و عاشورای حسینی (ع) را به همه احرار و آزادگان جهان، مردم مومن ایران اسلامی بویژه مردم ولایتمدار مازندران تسلیت می گویم، و از آستان خداوند سبحان، قبولی عزاداری های همه سوگواران حسینی را مسالت دارم.

سیدمحمود حسینی پور

اشتراک گذاری