En امروز : 9 فروردین 1403

استاندار مازندران؛

ظرفیت صادراتی بنادر مازندران باید تقویت شود / صادرات مازندران با تحول در نگاه مدیریتی به شکوفایی اقتصادی می انجامد

کد خبر : 114916 15 مرداد 1401فرهنگی
پ

استاندار؛ مازندران را یکی از محوری ترین استان های تجاری کشور دانست و گفت: باید از همه ظرفیت های صادراتی استان بویژه ظرفیت کامل صادراتی بنادر مازندران برای توسعه صادرات بهره برد. ‎

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری مازندران، سید محمود حسینی پور در گفت و گو با رادیو ایران با اشاره به اینکه مازندران در جغرافیای سیاسی جدید کشور بعنوان کریدور شمال - جنوب یکی از محوری ترین استان های تجاری کشور است و در حال حاضر با کشورهای سی آی اس روابط تجاری مناسب و راهبردی داریم، خاطرنشان کرد: در سفرهای رئیس جمهور به این کشورها تلاش شده است، مازندران بعنوان مرکز ثقل کریدور کشورهای سی آی اس قرار گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به وجود سه بندر مهم در استان و برخورداری از خط ریلی رورو در بندر امیر آباد می توانیم‌ به هاب تجاری منطقه تبدیل شویم و رایزنی هایی از ۷ ماه گذشته آغاز شده است که از آنجمله اجلاس سفرای کشورهای عضو اتحادیه اکو را با محوریت گردشگری در مازندران برگزار کردیم که مورد توجه این کشورها قرار گرفته است.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه مواهب استان مازندران متعلق به کل ایران و مورد استفاده هموطنان و گردشگران است و با توجه به اینکه مازندران در راس این ارتباط است توانستیم با برقراری روابط با چین، روسیه و هند علیرغم تحریم بودن این کشورها فرصت قابل توجهی را در بخش صادرات برای خودمان بوجود بیاوریم ، اظهار کرد: در حال اجرای سیاست گذاری های جدید در حوزه صادرات هستیم که در این راستا همایشی را ۲۰ روز گذشته برای بررسی مسائل و مشکلات صادرکنندگان برگزار کردیم.

وی با اشاره به این که تنها ۲۰ درصد ظرفیت صادراتی بنادر استان مورد استفاده قرار گرفته است، افزود: صادرات مازندران ظرفیت عظیمی برای کشور مهیا نموده است که می تواند با تحول در نگاه مدیریتی و مشارکت همه جانبه بخش خصوصی منجر به شکوفایی اقتصادی استان گردد.

حسینی پور با بیان این که بخشی از مشکلات صادرکنندگان و تجار ما به مسائلی در کشورهای هدف صادراتی باز می گردد، تصریح کرد: به همین منظور از معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه دعوت بعمل آوردیم و تفاهمنامه ای را جهت تعامل حداکثری و حل مشکل انتقال پول صادرکنندگان و بازرگانان و تجار کشورمان به سایر کشورها امضا نمودیم و وزارت امور خارجه راهکارهایی در این راستا تعریف نموده است.

وی تاکید کرد: با استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان درصددیم تحول بزرگی را در تولید محصولات کشاورزی بوجود بیاوریم و با هدفگذاری که صورت دادیم بدنبال این هستیم تولید ۱۱ درصدی سبد غذایی کشور که توسط مازندران تامین می شود را به ۲۵ درصد برسانیم.

اشتراک گذاری