امروز : 6 اردیبهشت 1403

پیام تسلیت فرماندار مرکز استان مازندران به مناسبت تاسوعا و عاشورای حسینی

کد خبر : 114914 15 مرداد 1401
پ

فرماندار شهرستان ساری با صدور پیامی فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی(ع) را تسلیت گفت. ‎

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان ساری، محمدعلی نوبخت با صدور پیامی فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی(ع) را تسلیت گفت:

 بسم الله الرحمن الرحیم

إِنّی لَمْ أَخرُجْ أَشِراً و لا بَطِراً و لا مُفْسِداً و لا ظالِماً، إِنَّما خَرجْتُ لِطَلَبِ إلاصلاحِ فی أُمَّةِ جَدّی، أُریدُ أنْ آَمُرَ بالمَعروفِ و أنهی عَنِ المنکَرِ وَ اَسیرُ بِسیرَةِ جَدّی و أبی

من برای جاه طلبی و کام جویی و آشوبگری و ستمگری قیام نکردم، بلکه برای اصلاح در کار امت جدم قیام کردم می خواهم امر به معروف و نهی از منکر و به شیوه جد و پدرم حرکت کنم. (امام حسین(ع))

 

محرم و واقعه عاشورا، یادآور ایثار، آزادگی و فداکاری امام حسین(ع) و یاران صدیقش و سوگواری بر شهدای حادثه غمبار کربلا و رنج و محنت بر خاندان رسالت و تبیین معارف، شعائر دینی و زنده نگه داشتن  آئین اسلام و بندگی مخلصانه است و پیامش برآیند یک حرکت سیاسی، الهی در پرتو انسانیت، عدالتخواهی، حق‌محوری و ظلم ستیزی است.

قیام امام حسین(ع)، تجدید بنایِ نظام، جامعه و حکومت اسلامی در مقابل انحرافات بزرگ که همان فسق، فجور، خیانت و فساد بود، می‌باشد، لذا کلمه اصلاح در وصیتنامه تاریخی آن امام راستین یعنی همان امر به معروف و نهی از منکرِ واجبیست که از طریق قیام بر دستگاه ظلم و جور اتفاق افتاد.

خصوصیات جامعه حسینی همان آگاهی بخشی و بالا بردن سطح اندیشه و تفکر آحاد ملت است و نتیجه آن نابودی و قلع و قمع کردن ریشه های ظلم و طغیان در همه ی ابعاد است.

انقلاب اسلامی ما یک گام بزرگ در جهت اهداف بلند عاشورا بود و وظیفه اصلی و محوری ما، زنده نگه داشتن پیام عاشورا و تلاش در جهت بسترسازی حقیقت تقوا، گذشت، ایثار، مهربانی و عدالت پروریست تا به آن جامعه  مطالبه‌گر و حق‌طلبِ مهدوی و حسینی نزدیک تر شویم.

اینجانب فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) را به ساحت مقدس حضرت بقیه الله الاعظم (ارواحنا له الفدا) و نایب بر حقش مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای(حفظه الله تعالی) و تمام شیعیان جهان بخصوص مردمان عاشق و شیفته اهل البیت‌(ع) مرکز دیار علویان تسلیت و تعزیت عرض می‌نمایم و امیدوارم با عنایت آن امام همام، ادامه دهنده  واقعی نهضت حسینی باشیم.

 

محمد علی نوبخت

فرماندار شهرستان ساری

اشتراک گذاری

افزودن دیدگاه




متن بالا را در زیر وارد کنید

پیوند ها