En امروز : 6 اردیبهشت 1403

مازندران در ۴ سال آینده به ۱۲۷ هزار مسکن نیاز دارد / باید برای مناطق مختلف، مسکن متناسب طراحی شود

کد خبر : 114900 14 مرداد 1401فرهنگی
پ

سیدمحمود حسینی پور با بیان این که ۱۲۷ هزار واحد مسکن نیاز استان در ۴ سال آینده است، گفت: مسکن سازی برای مناطق مختلف باید به تناسب صورت گیرد، دستگاه های خدماتی باید خودشان را برای تحقق این مهم آماده کنند. ‎

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری مازندران، سیدمحمود حسینی پور در جلسه کارگروه زیربنایی استان که با محوریت شهرک های تازه تاسیس مسکونی برگزار شد، با بیان این که ۱۲۷ هزار واحد مسکن نیاز استان در ۴ سال آینده است، گفت: مسکن سازی برای طبقات مختلف باید به تناسب صورت گیرد، دستگاه های خدماتی خودشان را برای تحقق این مهم آماده کنند.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه شهرک سازی، سیاست گذاری حاکمیت برای مسکن است، یادآور شد: باید از زمین های کشاورزی صیانت کنیم و برای نقاط قابل سکونت برای افراد مختلف سیاست گذاری اصولی داشته باشیم تا بتوانیم این بخش را بدرستی مدیریت نماییم. در همین راستا شرکت سرمایه گذاری از کشور ترکیه با جدید ترین مکانیزم و پیشرفته ترین تکنولوژی حوزه مسکن، اخیرا به مازندران آمد و بزودی کارش را آغاز می کند.

حسینی پور، با اشاره به این که سیاست گذاری که در حوزه مسکن انجام می دهیم برای ۵۰ سال آینده خودش را نشان می دهد، تصریح کرد: باید برای مناطق محروم نیز برنامه متناسب و ویژه داشته باشیم تا بتوانیم این مناطق را با سیاست گذاری های متناسب آباد کنیم.

استاندار، با اشاره به این که مازندران دچار مشکل در تامین زمین است و قیمت های زمین در استان بسیار بالارفته است، افزود: شهرک سازی در استان با توجه به تامین زمین از سوی دولت بزر‌گترین اتفاق است و باید به این سمت حرکت کنیم چرا که مورد تاکید وزارت راه و شهرسازی است‌.

وی، گفت: در شهرک ها باید تلفیقی از انبوه سازی و ویلاسازی را اجرایی کنیم تا بتوانیم ذائقه ها را در حوزه مسکن هدایت کنیم.

گالری تصاویر

اشتراک گذاری