امروز : 1 اردیبهشت 1403

همزمان با آئین شیرخوارگان حسینی در محمودآباد؛

مراسم استقبال، تشییع و وداع با پیکر مطهر دو شهید مدافع حرم رحیم کابلی و محمدامین کریمیان در شهر محمودآباد برگزار شد

کد خبر : 114888 14 مرداد 1401
پ

همزمان با آئین شیرخوارگان حسینی؛ مراسم استقبال، تشییع و وداع با پیکر مطهر دو شهید مدافع حرم "رحیم کابلی" و "محمدامین کریمیان" صبح امروز جمعه هفتم محرم با حضور امامان جمعه، فرماندار، نماینده مجلس، مردم و منتخبان و مسؤلان شهرستان در شهر محمودآباد برگزار شد. ‎

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان محمودآباد؛ این مراسم صبح امروز جمعه ۱۴ مردادماه هفتم محرم با حضور حجت‌الاسلام سید احمد جباری امام جمعه محمودآباد، حجت الاسلام والمسلمین مهدی تقی زاده امام جمعه سرخ رود، دکتر روح‌الله علیزاده فرماندار شهرستان، مهندس فرزانه نماینده مردم نور و محمودآباد در خانه ملت، یوسف تبار دادستان شهرستان و سرهنگ ابراهیم نژاد و سرهنگ حسین زاده فرماندهان سپاه و انتظامی، خانزاده پدر شهید مدافع حرم شهرستان و آحاد مردم ولایتمدار و مسؤلان و منتخبان شهرستان از میدان شهید کاظمی به طرف مصلی جمعه شهر برگزار شد.

شهید محمدامین کریمیان سال ۱۳۷۳ در روستای حاجی کلا بهنمیر بابلسر چشم به جهان گشود. این شهید در دوران تحصیل متوسطه به قم رفت و شروع به یادگیری دروس حوزوی و طلبگی در قم کرد؛ وی پس از شروع جنگ در سوریه همراه با رزمندگان فاطمیون خود را به جبهه دفاع از حریم اسلام در سوریه رساند و در نهایت در تاریخ ۲۷ خرداد سال ۹۵ زمانی که ۲۲ سال سن داشت در حلب به شهادت رسید. پیکر مطهر این روحانی جوان بعد از ۶ سال تفحص و به وطن بازگردانده شد.

شهید رحیم کابلی متولد سال ۱۳۴۲ در شهرستان بهشهر، از جوانان انقلابی بود که در سال‌های دفاع مقدس اوج جوانی‌اش را در جبهه نبرد حق علیه باطل گذراند.پس از پایان جنگ خدمتش را در نهاد انقلابی سپاه ادامه داد و در همین ارگان بازنشسته شد، شروع جنگ در سوریه همزمان شد با دوران بازنشستگی او، اما این موضوع دلیلی نشد تا شهید کابلی لباس رزم را از تن در بیاورد و خود را به معرکه جنگ با تروریست‌ها رساند. وی به همراه تعدادی از همرزمان خود در اردیبهشت ۹۵ پس از یک درگیری سخت و نابرابر در خان طومان سوریه به شهادت رسید.

گفتنی است استان مازندران در ایام عزاداری سید و سالار شهیدان کربلا حضرت اباعبدالله الحسین (ع) میزبان پنج شهید مدافع حرم «رحیم کابلی»، «عبدالله اسکندری»، «محمدامین کریمیان»، «مصطفی تاش موسی» و «عباس آسمیه» است؛ کاروان این شهدای والامقام، بعدازظهر روز سه‌شنبه ۱۱ مرداد از طریق مسیر زمینی و از سمت شرق استان وارد مازندران شدند و مورد استقبال مردم شهیدپرور استان قرار گرفتند.

گالری تصاویر

اشتراک گذاری