امروز : 9 فروردین 1403

فرماندار میاندورود در نشست خبری

درگیر حاشیه ها نخواهم شد/اولویت شهرستان ما کشاورزی است

کد خبر : 114828 12 مرداد 1401
پ

نشست خبری علی طالبی فرماندار میاندورود در آستانه روزخبرنگار و با حضور اهالی رسانه این شهرستان در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد ‎

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان میاندورود به نقل از پایگاه خبری شرق پرس:  فرماندار میاندورود در ابتدای این نشست ضمن تسلیت ایام محرم و گرامیداشت روزخبرنگار گفت : خبرنگاران ورسانه ها پل ارتباطی میان مردم و حاکمیت هستند و از تذکرات و راهنمایی های اهالی رسانه در پیشبرد امورات شهرستان تشکر میکنیم و بازهم نیازمند این نگاه سازنده هستیم.

علی طالبی در جمع خبرنگاران شهرستان میاندورود بیان داشت ؛ یکی از برنامه های اصلی بنده در این شهرستان راه اندازی ستاد تحول و جذب سرمایه گذاری است و دوشنبه ها را در فرمانداری بعنوان حمایت از سرمایه گذاری و تولید نامگذاری کردیم و بیشتر برنامه های این روز حول بازدید ورفع موانع تولید در شهرستان است.

فرماندار میاندورود با اشاره باینکه با وحدت وتعامل باید مشکلات را رفع کنیم تصریح کرد؛ درگیر حاشیه ها نخواهم شد و با تمام توان در خدمت مردم و شهروندان میاندورودی هستم.

وی در ادامه با تقدیر از دغدغه مندی خبرنگاران درباره موضوعات توسعه ای شهرستان افزود؛ پل گهرباران به فرح آباد اعتبارات ملی دارد و طبق برنامه ریزی های اعلام شده تا آبان ماه سالجاری به بهره برداری خواهد رسید ولی برای تسریع در روند اجرای این پروژه در حد بضاعت شهرستان اعلام آمادگی میکنیم چراکه به راه بخش مهمی از توسعه منطقه محسوب می شود.

طالبی در پاسخ به سئوال رسانه شرق مازندران درخصوص جلوگیری از عزل شهردار سورک گفت : همه ی ما باید تابع قانون باشیم و برای عزل شهردار در شورای پنج نفره نیازمند به رای ۴ نفر هستیم . رویکرد ما درباره این موضوع دعوت به وحدت است و معتقدیم باید از این فرصت برای خدمت به مردم استفاده شود. در حال حاضر سه نفر از اعضای شورای شهر سورک در جلسه شورا، بدلیل عدم سکونت شهردار در این شهر رای به عزل شهردار دادند ولی نفر چهارم تاکنون این صورتجلسه را امضاء نکرده است و این موضوع در کمیته انطباق نیز مطرح شد و تائید نشد. وی افزود؛ ممکن است همه ما به عملکرد شهردار نقد داشته باشیم اما باید بدنبال راهکار قانونی باشیم.

فرماندار میاندورود در پاسخ به سئوالی دیگر درخصوص دور برگردان سورک تصریح کرد؛ دوربرگردان ایجاد شده اشتباه بود و موجب مشکلات عدیده ای برای شهروندان و خودروهای عبوری شده بود و در جلسه ای که بدین منظور تشکیل شد به اتفاق نظر درخصوص اصلاح و رفع ایراد از این پروژه رسیدیم. و شهرداری باید تا ۱۵ خرداد این پروژه را به اتمام می رساند اما به دلیل بروز مشکلاتی ازجمله انتخاب پیمانکار در زمان مورد نظر کار به اتمام نرسید.

وی درباره نحوه اجرای پروژه هم گفت : بدلیل محدودیت هایی که وجود داشت ، این دوربرگردان فقط از سمت سورک به طرف نکا خواهد بود و ۱۲۰۰ متر جلوتر و از مقابل فرمانداری دوربرگردان به طرف سورک و ساری قابل استفاده است . اما برنامه ریزی داریم که ورودی شهرستان در حدود ابتدای جاده جوادالائمه میدان ورودی ایجاد شود که مشکلات تا حدود زیادی مرتفع خواهد شد.

طالبی برگزاری جشنواره پیاز در داربکلا را با هدف برندسازی برای شهرستان میاندورود مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد؛ چنین جشنواره هایی باید با استفاده از ظرفیت های رسانه ای به معرفی بهتر شهرستان کمک کند.

فرماندار میاندورود از فعال سازی هیات اندیشه ورز بانوان در این شهرستان خبر داد و گفت : درحوزه جوانان نیز این موضوع را در دست اقدام داریم و باید از همه ظرفیت های نخبگان در توسعه و پیشرفت شهرستان استفاده کرد.

وی درباره شرکت نکاچوب گفت : مدیرعامل بانک ملی کشور اخیراً بازدیدی از مجموعه داشت و تصمیم بر آن شد که این شرکت احیا شود. این دغدغه بنده است و در حال تلاش برای استفاده از این ظرفیت برای شهرستان هستیم.

نماینده عالی دولت  با اشاره به مشکلات تامین آب کشاورزی در میاندورود بیان داشت؛ در برخی از مناطق پایین دست دچار تنش آبی هستیم وکشت ارقام پرمحصول برنج نیز مشکلات را اضافه می کند . اما با بارش های اخیر و قول هایی که برای تامین آب کشاورزان گرفته شد امیدواریم امسال این مشکل به حداقل برسد.

طالبی درخصوص مشکلات آب شرب شهروندان میاندوردی گفت : در شهر سورک و برخی از روستاهای شهرستان مشکلاتی داریم که برای منطقه گهرباران مجوز حفر چاه اخذ گردید و برای سورک و حومه نیز یک خط از ساری رینگ شد اما اینها هنوز بطورکل مشکل را مرتفع نخواهد کرد و به دلایل چنین مشکلات عدیده ای در شهرستان های مختلف استان ، بنده مخالف جدی احداث سد فینسک در سمنان هستم و این موضوع مشکلات آب منطقه را بیشتر خواهد کرد.

وی در بخش دیگری از این نشست خبری با تاکید براینکه اولویت شهرستان ما کشاورزی است افزود؛ اما از قابلیت ها گردشگری غافل نیستیم و جذابت های بسیاری نیز برای توسعه گردشگری میاندورود وجود دارد.

فرماندار میاندورود در پاسخ به سئوال خبرنگار دیگری درباره شرکت دشت ناز گفت : ۳۵۰۰ هکتار زمین مکانیزه میاندورود در اختیار بنیاد مستضعفان است اما خدمتی به این شهرستان نمی داد ، اما با آمدن آقای فتاح رویکرد خدمت رسانی تغییر کرد و در سفر ایشان مصوباتی مانند احداث میدان در چهارراه ورکلا را داشتیم.

علی طالبی حضور متکدیان در مبادی عبوری شهرستان میاندورود را زیبنده ندانست و گفت : با همکاری دادستان محترم ، نیروی انتظامی و دستگاه های ذیربط اقداماتی صورت گرفت و معتقدیم بسیاری از این افراد نیازمند نیستند بلکه بعنوان شغل به تکدی گری نگاه می کنند و برای جمع آوری و برخورد با چنین افرادی تصمیماتی اتخاذ گردید.

 

گفتنی است در ابتدای این نشست نیز مهدی مبرا مسئول روابط عمومی شهرستان میاندورود با گرامیداشت روز خبرنگار گفت : همه تلاش ما ایجاد تعامل سازنده با اهالی رسانه است و خبرنگاران را بازوی توانمند اطلاع رسانی دستگاه های اجرایی میدانیم.

گلایه فرماندار میاندورود از شرکت دشت‌ناز / ضرورت احداث پایانه صادراتی در میاندورود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان میاندورود، علی طالبی صبح امروز در جمع خبرنگاران این شهرتسان با تسلیت ایام محرم و شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش اظهار کرد: خبرنگاران پل ارتباطی بین مردم و مسؤولان هستند و بنده همیشه در برنامه‌های کاری خود از نظرات اصحاب رسانه به‌عنوان نماینده افکار عمومی استفاده می‌کنم.

وی از راه‌اندازی ستاد تحول و جذب سرمایه‌گذاری در فرمانداری میاندورود خبر داد و افزود: در همین راستا دوشنبه‌های حمایت از سرمایه‌گذاری و تولید در شهرستان نامگذاری شد تا در این روز به صورت اختصاصی به مشکلات تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران رسیدگی کنیم.

فرماندار میاندورود با بیان اینکه کمیته حمایت از تولید و رفع موانع تولید با جدیدت فعال است و جلسات خوبی نیز در این ارتباط برگزار کردیم، ادامه داد: فرمانداری میاندورود از هرگونه سرمایه‌گذاری در این شهرستان استقبال و شرایط را برای تولیدکنندگان فراهم می‌کند.

طالبی تکمیل پل ارتباطی بین فرح‌آباد ساری و گهرباران میاندورود را یکی از برنامه‌های اصلی خود اعلام کرد و گفت: این پل نیازمند اعتباری فراشهرستانی است و درواقع نیازمند اعتبار ملی بوده که با پیگیری‌های انجام شده کار تکمیل بخش اعظمی از این پل انجام گرفته است.

 

*انتقاد از عملکرد شهرداری سورک

وی با اشاره به اینکه در خصوص عزل شهردار سورک تابع قانون هستیم و روند عزل باید قانونی طی شود، خاطرنشان کرد: برای عزل شهردار در شورای پنج نفره نیازمند به رای چهار نفر از اعضای شورا هستیم که در زمینه سورک این اتفاق صورت نگرفت و فقط سه نفر از اعضای شورا صورتجلسه عزل شهردار را امضا کردند.

فرماندار میاندورود با تاکید بر اینکه نسبت به عملکرد شهرداری سورک انتقاداتی وجود دارد و بسیاری از شهروندان نسبت به عملکرد آن انتقاداتی دارند، اظهار کرد: شهرداری و شورای شهر سورک باید از اختلافات پرهیز کنند و فقط به فکر خدمت به مردم و شهر باشند.

طالبی پیگیری و اصلاح هندسی دوربرگردان ورودی سورک را یکی از برنامه‌های کاری خود از روزهای نخست مسؤولیت در این شهرستان دانست و افزود: این دوربرگردان ازنظر هندسی دارای ایرادات متعددی بود و شاهد تصادفات متعددی در این مسیر بودیم که با پیگیری‌های انجام شده و استفاده از نظر کارشناسان و مهندسان طرح قبلی اصلاح و اکنون پیمانکار در حال فعالیت است.

*نکاچوب احیا می‌شود

وی با بیان اینکه شرکت نکاچوب تعطیل نیست بلکه نیمه تعطیل است، ادامه داد: این مجموعه دارای ظرفیت بزرگی است و در تلاش هستیم با حمایت بانک ملی دوباره شرکت نکاچوب را احیا کنیم.

فرماندار میاندورود با اشاره به وجود تنش آبی در روستاهای پایین دست شهرستان و تلاش برای جلوگیری از خشک شدن اراضی کشاورزی گفت: در شرایط حال حاضر و کمبود آب کشاورزی کشت ارقام پرمحصول برنج مناسب روستاهای گهرباران نیست و برای سال آینده اصلاح کشت را در نظر داریم.

طالبی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر وجود گلایه مردم از عملکرد شرکت دشت‌ناز در میاندورود و عدم ارائه خدمات به شهروندان میاندورودی گفت:  بنده فرزند شهرستان میاندورود هستم و سال‌ها در این شهرستان کار کردم و نسبت به مشکلات این شهرستان آگاه هستم؛ بنده هم نسبت به عملکرد شرکت دشت‌ناز گلایه دارم چون از زیرساخت‌های شهرستان استفاده می‌کنند اما خدمات قابل توجهی به شهرستان نمی‌دهند که در این زمینه نامه‌نگاری‌هایی با بنیاد مستضعفان صورت گرفته است.

 

*ضرورت توجه دشت‌ناز به حق همسایگی

وی با بیان اینکه ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی شرکت دشت‌ناز در شهرستان میاندورود وجود دارد و از زیرساخت‌های شهرستان استفاده می‌کنند اما حق همسایگی داده نمی‌شود، افزود: مقام معظم رهبری فرمودند فلسفه تشکیل بنیاد مستضعفان توجه به مناطق محروم است و ما در شهرستان میاندورود و بخش گهرباران مناطق محروم و کمتر توسعه یافته داریم و از مدیرعامل شرکت دشت‌ناز انتظار داریم نسبت به این مسائل توجه بیشتری داشته باشند.

فرماندار میاندورود با بیان اینکه از زمان حضور فتاح رئیس بنیاد مستضعفان در شهرستان رویکرد مسؤولان شرکت دشت‌ناز تغییر کرده و ارتباطات بهتر شده است، تصریح کرد: محرومین و مستضعفان صاحبان اصلی انقلاب هستند و از مجموعه دشت‌ناز انتظار می‌رود در ارائه خدمات به شهرستان میاندورود توجه بیشتری داشته باشد.

*احداث میدان ورکلا در انتظار دستور فتاح

طالبی با اشاره به بازدید فتاح رئیس بنیاد مستضعفان از اراضی کشاورزی دشت‌ناز و دستور برای ایجاد میدان در چهارراه ورکلا میاندورود گفت: از ابتدای امسال پیگیری‌های مختلفی برای اجرای این پروژه صورت گرفته و دستگاه‌های مختلف نظرات خود را ارائه کردند که نیازمند ۱۲ میلیارد تومان اعتبار است و با توجه به اعتبار آن در این زمینه رئیس بنیاد مستضعفان باید دستورات لازم را صادر کند و در این زمینه نیز با کمک نمایندگان مجلس و استانداری مازندران در حال پیگیری هستیم.

*ضرورت احداث پایانه صادراتی در میاندورود

وی با اشاره به وجود اراضی حاصل‌خیز کشاورزی و تولید محصولات باغی در شهرستان میاندورود، بیان کرد: این شهرستان دارای فرودگاه بین‌المللی، جاده دسترسی مناسب و ریل آهن است و به همین جهت با توجه به تولیدات کشاورزی نیازمند احداث پایانه صادراتی میوه و صنایع بسته‌بندی در آن هستیم که در همین راستا از سرمایه‌گذاران برای ورود به این حوزه دعوت می‌کنیم.

تصاویر را از لنز دوربین عکاس خبرنگار علی حبیبی ببینید

گالری تصاویر

اشتراک گذاری
پیوند ها