امروز : 30 فروردین 1403

جلسه برنامه ریزی و هماهنگی مراسم استقبال از شهید مدافع حرم مصطفی تاش موسی

کد خبر : 114801 12 مرداد 1401
پ

جلسه برنامه ریزی و هماهنگی مراسم استقبال شهید مدافع حرم مصطفی تاش موسی در شهرستان عباس آباد ، اجرای برنامه های فرهنگی برای ایام تاسوعا و عاشورای حسینی در سواحل شهرستان و شورای فرهنگ عمومی شهرستان عباس آباد به ریاست قبادیان سرپرست محترم فرمانداری و حجت الاسلام والمسلمین موسوی امام جمعه عباس آباد و مدیران دستگاههای اجرایی شهرستان برگزارشد. ‎

جلسه برنامه ریزی و هماهنگی مراسم استقبال شهید مدافع حرم مصطفی تاش موسی در شهرستان عباس آباد ، اجرای برنامه های فرهنگی برای ایام تاسوعا و عاشورای حسینی در سواحل شهرستان و شورای فرهنگ عمومی شهرستان عباس آباد به ریاست قبادیان سرپرست محترم فرمانداری و حجت الاسلام والمسلمین موسوی امام جمعه عباس آباد ، سرهنگ تدریسی فرمانده سپاه ، فرمانده انتظامی وباحضور سایر مسئولین ادارات و نهادهادر مکان فرمانداری منعقد و پس از بررسی و استماع پیشنهادات تصمیمات ذیل اتخاذ گردید:
فرماندار شهرستان ضمن تسلیت عزاداری سید و سالار شهیدان آقا ابا عبدالله الحسین (ع) ، به حضور همه مدیران در مراسم استقبال از پیکیر شهید والامقام مدافع حرم مصطفی تاش موسی ، همکاری کلیه مدیران در جهت برگزاری هرچه با شکوهترشدن مراسم استقبال ، تاکید به مدیران شهرستان جهت حضور در سواحل در ایام تعلیل پیش رو تاسوعا و عاشورا حسینی ، حضور نیروهای نجات غریق در سواحل ، رعایت عفاف و حجاب و حرمت ایام عاشورا توسط مسافرین و گردشگران در سواحل و بازرسی از طرح های دریا و پلاژها با مدیریت معاون سیاسی فرمانداری باهمکاری کلیه دستگاههای اجرایی مرتبط و غیر مرتبط تاکید داشتند .

نظر به اهمیت مراسم استقبال از پیکرشهید والامقام مدافع حرم مصطفی تاش موسی، شهرداریهای سه گانه نسبت به انجام تبلیغات محیطی ، نصب بنر یا پرده نوشته در میادین و معابر اصلی اقدام نمایند. بخشداریهای سه گانه ضمن ابلاغ مراتب لزوم انجام اطلاع رسانی ( از طریق مساجد محل) به دهیاریهای تابعه تاکید نمایند.
مراسم استقبال راس ساعت 18 روز چهارشنبه مورخ 12/05/1401 در مصلی نماز جمعه شهرستان عباس آباد می باشد.

به منظور تدوین برنامه ای منسجم و انجام هماهنگی های لازم برای مراسم استقبال از پیکرشهید والامقام مدافع حرم مصطفی تاش موسی مقرر شد ناحیه مقاومت سپاه شهرستان فایل بنرمراسم استقبال را در اختیار شهرداریها جهت چاپ و نصب بنر در سطح شهر قرار دهد.
مقررشد در مراسم استقبال از پیکیر شهید مدافع حرم در مورخ 12/05/1401 پلیس راهور شهرستان تمهیدات لازم نسبت به ترافیک شهر اتخاذ نمایدو همچنین آموزش و پروش شهرستان جهت پارک خودرو در حیاط مدرسه امام حسین جنب مصلی عباس آباد همکاری نماید.

مقرر شد اداره صمت شهرستان ضمن اطلاع رسانی به بازاریان جهت شرکت در مراسم استقبال شهید مدافع حرم وهمچنین نسبت به فضا سازی بازار در خور شان ایام محرم اقدام نمایند.

مقرر شد ادارات و دستگاههای اجرایی شهرستان نسبت به فضاسازی ، نصب بنر یا پرده نوشته با مضامین ایام عاشورا و تاسوعا حسینی در سر درب ادارات خود اقدام نمایند.

با توجه به ایام تعطیلی پیش رو از چهارشنبه مورخ 12/05/1401 تا دوشنبه مورخ 17/5/1401 مقرر شد کلیه دستگاههای اجرایی مرتبط در ساماندهی سواحل، از جمله بخشداران ، شهرداران و کلیه مدیران دستگاههای اجرایی نظارت بر امور فرهنگی و عفاف و حجاب گردشگران به صورت خاص بویژه در دستور کار قرار گیرد .همچنین با مدیریت معاون سیاسی فرمانداری در روز های تعطیل و روزهای آخر هفته تیمی از دستگاههای اجرایی تشکیل و نسبت به بازدید و پیگیری امور مربوط به سواحل اقدام و گزارش روزانه به فرماندار شهرستان ارسال نمایند .

با توجه به ایام تعطیل تاسوعا و عاشورای حسینی مقرر شد شهرداران ،ادارات ورزش و جوانان ، میراث فرهنگی ، دریا بانی شهرستان تعطیلی کلیه ایستگاههای تفریحی و طرح های دریا ، پلاژها را از بعدازظهر روز شنبه 15/05/1401 تا صبح روز سه شنبه 18/05/1401 را در دستور کار خود قرار دهند این موضوع نافی فعالیت افراد نجات غریق نبوده و ایشان می بایست کما کان به فعالیت خود ادامه داده و با تهیه لیست حضور و غیاب و اخذ امضاء از ایشان در ساعات متفاوت روز حضور فعال افراد نجات غریق توسط هیات بازدید کننده ثبت گردد.
با توجه به ایام تعطیل پیش رو و موضوع امر به معروف و نهی از منکر در سواحل دریا مقرر شد اداراتی که دارای خود رو می باشند ضمن نسبت بلندگو نسبت به پخش نوحه و مداحی و...متناسب با ایام محرم اقدام و گزارش تصویری به فرمانداری ارائه نمایند.
مقرر شد با پیگیری اداره ورزش و جوانان شهرستان و با همکاری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و شهرداران و مسئول نجات غریق و دادستانی محترم جلسه ای با مجتمع های مدیران شهرک هادر سواحل جهت رعایت حرمت ایام تاسوعا و عاشورا حسینی اقدام نمایند .

مقرر شد شورای هیات های مذهبی نسبت به برپایی ایستگاههای صلواتی، موکب و مراسم تعزیه خوانی متناسب با ایام محرم در سواحل اقدام نمایند.
به منظور جذب اقلام یارانه ای برای پذایریی مراسم عزاداری در ایام عاشورا و تاسوعا حسینی مقرر شد اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان (برای مساجد) و شورای هیات های مذهبی (برای هئیات عزاداری و ایستگاههای صلواتی)نسبت به توزیع اقلام یارانه ای ( گوشت ، شکر و برنج ) اطلاع رسانی نمایند.

روابط عمومی فرمانداری شهرستان عباس آباد

اشتراک گذاری
پیوند ها
گالری فیلم و عکس