امروز : 1 اردیبهشت 1403

مراسم تجلیل از خبرنگاران شهرستان نکا

کد خبر : 114650 6 مرداد 1401
پ

تاکید فرماندار نکا بر ضرورت توجه اهالی رسانه به مسئله مهم"جهاد تبیین" ‎

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان نکا به نقل از آوای خزر، عبدالرضا بابایی سرپرست فرمانداری نکا در مراسم تجلیل از خبرنگاران شهرستان نکا که در هتل ساحلی مروارید برگزار شد با گرامیداشت یاد و نام شهدای خبرنگار، این محفل و نظایر آن را در ثانیه به ثانیه مدیون شهدا دانست و اینکه باید بدانیم امنیت و آرامش را مدیون چه کسانی هستیم و سهم مهمی که خبرنگاران ایفا کرده‌اند را نیز فراموش نکنیم.

او با اشاره به ماه محرم و واقعه عاشورا، نقش خبر و خبرنگار را در این حادثه بزرگ تاریخی نقش حیاتی عنوان کرد که ضمن روایتگری امام سجاد علیه‌السلام و زینب کبری سلام الله علیها، آن‌ها نیز روایتگر بودند تا پیام عاشورا مخابره شود.

نماینده عالی دولت در نکا با بیان اینکه نقش خبرنگاران به عنوان یک عنصر پیشران توسعه نظام اسلامی پررنگ است، بسیاری از پیشرفت‌های کشور  را به‌واسطه‌ی توجه اصحاب رسانه عنوان کرد که تعلل‌ها و کم‌کاری‌های مسوولان را زیر ذره‌بین می‌گیرند و نقد می‌کنند.
بابایی با اعلام اینکه هیچ نگاه سیاسی نسبت به خبرنگاران ندارم، معتقد است؛ حتی نقد‌های تند رسانه‌ها را برای پیشرفت شهرستان باید پذیرا باشیم.

او از انتشار برخی اخبار که بدون بررسی منتشر می‌شود انتقاد و بیان کرد: خبرنگار باید حق را ببیند و حق را بگوید، در صحت خبر دقت نظر داشته باشد و تحقیق کند، و هم اینکه پیش از انتشار خبر مشورت بگیرد و اعتبار خبر را فدای سرعت نکند.

بابایی البته تعلل در انتشار خبر را نادرست و آسیب‌زا عنوان و اظهار کرد: گاهی ممکن است تعلل در انتشار یک سوژه خبری، نتواند فضای سیاه‌نمایی و تشویش اذهان عمومی را به‌درستی مدیریت کند، لذا ارسال خبر در زمان خودش تأثیرگذاری بالا و حیاتی دارد.

فرماندار نکا گفت: قلم‌زدن و قدم‌زدن‌ها می‌تواند هم سبب تعالی و پیشرفت و هم خسران و آسیب به کشورمان شود، لذا از رسانه‌ای‌ها خواست که هم در جهاد تبیین مشارکت داشته باشند و هم امیدآفرینی و واقعیت‌ها را تبلیغ کنند.

او البته از مسوولان خواست که خبرنگاران را در کنار خود ببینند و برای تهیه خبر به کمک آن‌ها بیایند، حداقل؛ امکانات رفت و آمد را در اختیارشان قرار بدهند.

رئیس شورای تامین شهرستان نکا از خبرنگاران خواست تا فضای جامعه را به سمت اخبار دلهره‌آور و تنش‌زا نبرند و مهمتر اینکه توهین ممنوع!

بابایی همچنین با تاکید بر ضرورت توجه اهالی رسانه به مسئله مهم"جهاد تبیین" بیان داشت: در دنیای امروز که دشمن با تمامی ابزار به دنبال سیاه‌‎نمایی و انتشار اخبار کذب است؛ نقش رسانه‌ها در تبیین مسائل روز و رفع ابهامات و شبهات از اهمیت اساسی بین افکار عمومی برخوردار است.

در بخش پایانی این مراسم یادبود، ابتدا از مادر شهید شاخص رسانه (شهید قریب طزره) قدردانی شد و سپس خبرنگاران نکا مورد تقدیر قرار گرفتند.

گالری تصاویر

اشتراک گذاری
پیوند ها
گالری فیلم و عکس