امروز : 9 فروردین 1403

فرماندار ویژه آمل:

موافقت‌نامه طرح ملی فناوری نوآوری تولید سوخت از پسماند شهری آمل به امضا رسید

کد خبر : 114604 5 مرداد 1401
پ

فرماندار ویژه شهرستان آمل از امضای موافقت‌نامه طرح ملی فناوری نوآوری تولید سوخت مایع سبک( بنزین، گازوییل و نفت یورو چهار) از پسماند شهری آمل با روش کراکینگ کاتالیستی در معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری در تهران خبرداد. ‎

فرماندار ویژه شهرستان آمل از امضای موافقت‌نامه طرح ملی فناوری نوآوری تولید سوخت مایع سبک( بنزین، گازوییل و نفت یورو چهار) از پسماند شهری آمل با روش کراکینگ کاتالیستی در معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری در تهران خبرداد.

سید عباس حسینی با اشاره به اینکه موافقت‌نامه طرح ملی فناوری نوآوری تولید سوخت مایع سبک از پسماند شهری آمل امروز چهار مرداد ماه در معاونت نوآوری و تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری در تهران به امضا رسید، افزود: در این موافقت‌نامه دکتر علیخانی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران به نمایندگی از استاندار مازندران به عنوان بهره‌بردار، دکتر بهشتی معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری به عنوان کارفرما، با شرکت تعاونی دانش‌بنیان درینه سیاه آریا به عنوان مجری طرح حضور داشتند.
وی افزود: براساس این تفاهم نامه شرکت مجری موظف است در ابتدا در طی یک سال، ۲۴ تن سوخت مایع از ۴۰ تن زباله ریجکتی در دو شیفت کاری در روز را به صورت پایلوت استحصال کند.
حسینی تصریح کرد: براساس این طرح شرکت مجری در ظرف یک سال مقدمات لازم برای اجرای پروژه ۵۰۰ تن در روز را فراهم خواهدکرد.
فرماندار ویژه شهرستان آمل با بیان اینکه تولید سوخت از پسماند برای نخستین بار در کشور در آمل اجرایی می‌شود، عنوان کرد: رفع مشکل زباله آمل از دغدغه‌های مدیریت استان و استاندار مازندران به شمار می رود که در این راستا با پیگیری های استاندار مازندران اعتبار فاینانس به پروژه پسماند آمل تعلق گرفته است و اعتبار مورد نیاز این طرح به صورت استانی و ملی تهیه شده است.
وی اظهار کرد: زمین مورد نیاز برای این طرح نیز با مساعدت شهرداری و شورای اسلامی شهر آمل تهیه و در اختیار مجری طرح قرار گرفته است.

اشتراک گذاری
پیوند ها