امروز : 30 فروردین 1403

فرماندار ویژه آمل در دیدار با رییس پارک علم و فناوری مازندران:

راه‌اندازی پردیس علم و فناوری در آمل

کد خبر : 114603 5 مرداد 1401
پ

فرماندار ویژه شهرستان آمل از راه‌اندازی پردیس علم و فناوری در این شهرستان خبرداد. ‎

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آمل،
سید عباس حسینی فرماندار ویژه شهرستان آمل در دیدار دکتر نعمت‌زاده رییس پارک علم و فناوری مازندران در محل فرمانداری آمل با تاکید بر راه اندازی پردیس علم و فناوری آمل اظهارکرد:‌ حجم‌ عقب ماندگی در حوزه نخبگان و نخبه‌پروری در شهرستان آمل بسیار زیاد است و از این رو باید فضای کانونی داخل شهر حفظ و ارتقا یابد.

حسینی با اشاره به اینکه راه اندازی کافه های کسب و کار و تخصصی در آمل در راستای ایجاد فضاهای کانونس و علم‌محور در آمل در حال پیگیری است، تصریح کرد: باید اکوسیستم دانش بنیان، کارآفرینی و اشتغال در شهرستان آمل تقویت شود.

وی با اشاره به ایجاد مقدمات برای راه‌اندازی کارخانه نوآوری آمل از استقرار تعداد بیشتری از واحدهای دانش‌بنیان در آمل حمایت کرد و گفت: برای این امر باید بتوانیم سرانه ارزان قیمت در اختیار این واحدها قرار دهیم.

رییس پارک علم و فناوری مازندران نیز در این دیدار از خانه‌دار شدن شرکت‌های دانش‌بنیان در شهرستان‌های  استان خبرداد.

قربانعلی نعمت‌زاده با اشاره به اینکه هر شهرستانی یک مرکز رشد واحدهای فناور باید دایر شود، تصریح کرد: هم اکنون چهار مرکز رشد در استان مازندران دایر شده
است که موافقت اصولی قطعی آنها صادر شده است همچنین تعدادی از مراکز موافقت اصولی داشته اما مرحله قطعی آنها صادر نشده است که با این احتساب تعداد مراکز رشد واحدهای فناور استان به عدد هفت می رسد.

نعمت‌زاده با بیان اینکه تعداد مراکز رشد واحدهای فناور استان باید ۲۲ مرکز باشد، افزود: در این زمینه نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها هستیم.

رییس پارک علم و فناوری مازندران با اشاره به اینکه با راه اندازی مراکز رشد در استان، واحدهای دانش بنیان در این مراکز مستقر می شوند، گفت: در این بخش نیاز است فرمانداری ها در زمینه در زمینه تهیه مکان استقرار این مراکز رشد همکاری داشته باشند.

نعمت زاده با بیان اینکه باید بتوانیم سرانه ارزان قیمت در اختیار شرکت‌های دانش بنیان قرار دهیم از آماده بودن ساختمان‌های مراکز رشد نوشهر و بابلسر خبرداد.

اشتراک گذاری
پیوند ها