امروز : 10 فروردین 1403

مهار آتش سوزی

مراتع رینه شهرستان آمل

کد خبر : 114388 27 تیر 1401
پ

براساس گزارش یگان حفاظت منابع طبیعی استان، امروز دوشنبه 27 تیرماه یک فقره آتش سوزی در قریب 8 هکتار از مراتع رینه در ارتفاع بالای 2500 متری رخ داد. این حادثه که در اثر افزایش دما به حدود 30 درجه سانتیگراد و سهل انگاری و کوتاهی برخی از مسافرین بوقوع پیوست و به مراتع رینه آمل گسترش یافت با تلاش های یگان های امدادی، آتش نشانی، بسیج، منابع طبیعی و محیط زیست اطفاء گردید. ‎

 

محمدی، سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری مازندران، گفت: براساس گزارش یگان حفاظت منابع طبیعی استان، امروز دوشنبه 27 تیرماه یک فقره آتش سوزی در قریب 8 هکتار از مراتع رینه در ارتفاع بالای 2500 متری رخ داد.

وی افزود: این حادثه که در اثر افزایش دما به حدود 30 درجه سانتیگراد و سهل انگاری و کوتاهی برخی از مسافرین بوقوع پیوست و به مراتع رینه آمل گسترش یافت با تلاش های یگان های امدادی، آتش نشانی، بسیج، منابع طبیعی و محیط زیست اطفاء گردید.

محمدی، یادآور شد: از آنجا که وقوع آتش سوزی در ارتفاع بالای 2500 متری بود، در اولین فرصت حسب اعلام ستاد مدیریت بحران شهرستان، هماهنگی لازم را برای اطفاء هوایی بعمل آوردیم

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری تصریح نمود: همچنین با توجه به این که زون آتش سوزی در رینه نزدیک به تهران بود علیرغم این که ما هلی کوپتر اطفاء را در سایت فرح آباد داشتیم و به آن اعلام آماده باش کردیم، هماهنگی لازم با مرکز EOC تهران بعمل آمد و پلن تهران فعال شد و آماده هلی برد بود، اما بدلیل تلاش های نیروهای امدادی و عملیاتی فعال در صحنه اطفاء حریق با توفیق صورت گرفت و به امداد هوایی اعلام لغو پرواز شد.

محمدی تاکید کرد: با توجه به پیش بینی افزایش یک درجه ای دما در بازه زمانی 20 تیر تا اواسط شهریور و کاهش 15 درصدی بارندگی نسبت به مدت مشابه سال قبل از همه عزیزان تقاضا داریم از روشن کردن آتش در اراضی جنگلی و مراتع استان خودداری نمایند.

گالری تصاویر

اشتراک گذاری

افزودن دیدگاه




متن بالا را در زیر وارد کنید

پیوند ها