امروز : 6 اردیبهشت 1403

فرماندار بابل در اولین جلسه طرح پوشش ثبت وقایع حیاتی شهرستان گفت

منابع نیروی انسانی،مهمترین منبع ارزشمند هر مملکت و کشوری می باشد

کد خبر : 114152 22 تیر 1401
پ

اولین جلسه طرح پوشش ثبت وقایع حیاتی شهرستان بابل به ریاست دکتر قاسم عزیززاده گرجی،فرماندار ویژه این شهرستان تشکیل شد... ‎

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بابل، اولین جلسه طرح پوشش ثبت وقایع حیاتی این شهرستان به ریاست دکتر قاسم عزیززاده گرجی،فرماندار ویژه شهرستان بابل تشکیل شد.

در این جلسه که با حضور بخشداران، رؤسای ادارات ثبت احوال شهرستان،مدیران بیمارستان ها و مدیر عامل سازمان آرامستان شهرداری بابل همراه بود؛ دکتر عزیززاده گرجی،  با  انتقاد از عدم اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی مطلوب به آحاد جامعه در خصوص مزایای فرزند آوری گفت: از شاخص های توسعه هر کشور جمعیت آن کشور است.

وی جمعیت و نیروی انسانی را قدرتی فراتر از هر قدرت دیگر در هر کشور دانست و گفت: منابع نیروی انسانی،مهمترین منبع ارزشمند هر مملکت و کشوری می باشد.

این مقام مسئول عنوان داشت: امروزه بعضی از کشورها علیرغم وجود پیشرفت های علمی و سایر پیشرفته ها با فقر جمعیت مواجه هستند و جمعیت پیر این کشورها بر جمعیت جوان غلبه دارد که متاسفانه در کشور ما نیز این رویه مشهود و نگران کننده می باشد.

دکتر عزیززاده گرجی جریان سازی مناسب در خصوص فرزند آوری را امری مهم تلقی کرد، که به عقیده ایشان می‌توان آن را تبدیل به یک فرهنگ کرد.

وی عنوان داشت: باید نگرش جامعه را نسبت به امر فرزندآوری تغییر داد و آن میسر نمی شود مگر با برنامه‌ریزی مدون در تغییر نگرش و ارائه ایده‌های مناسب.

فرماندار بابل با اشاره به این مطلب که: بحران کاهش جمعیت در ایران بر کسی پوشیده نیست، گفت: عوامل و علل کاهش جمعیت در ایران و موانع و مشکلات آن بسیار است که مهمترین علت آن به «نوع سبک زندگی امروزی» و «تغییر نگاه به سبک زندگی در حال حاضر »برمیگردد.

وی با تاکید بر اینکه «فضای موجود خانوادگی» در تربیت فرزندان نقش به‌سزایی دارد؛ ابراز داشت :هرگونه اقدام فرهنگی و هرگونه اقدام حمایتی باید با تغییر ذائقه منطقه و محله زندگی همراه باشد.

نماینده عالی دولت در شهرستان بابل «گفتگو های فراوان در تغییر نگرش خانواده ها» را تاثیر گذار در ایجاد فرهنگ افزایش جمعیت جامعه دانست و گفت: تا مخاطب ما منفعت مقوله ازدواج و فرزندآوری را متوجه نشود، هیچ موفقیتی حاصل نخواهد شد ؛بنابراین باید ساز و کارهای لازم در راستای تغییر رویکرد جامعه تدارک دیده شود.

اشتراک گذاری
پیوند ها