En امروز : 10 فروردین 1403

در دیدار استاندار مازندران و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مطرح شد:

تشکیل ۳ هزار پرونده جنگل خواری در محاکم قضایی استان / اراضی خرد کشاورزی سند دار می شود

کد خبر : 114000 16 تیر 1401فرهنگی
پ

در دیدار سید محمود حسینی پور و حسن بابایی، تفاهمنامه همکاری بین سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و استانداری مازندران مبنی بر سند دار کردن اراضی خرد در استان مازندران به امضا رسید. ‎

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری مازندران، سید محمود حسینی پور در این دیدار با اعلام همکاری برای اجرای این طرح، اظهار کرد: زمین خواری درشمار فسادهای بزرگ در مازندران است.

وی ادامه داد: سه هزار پرونده جنگل خواری در محاکم قضایی استان تشکیل شده است که هیچ کدام سند دار نبوده است.

استاندار مازندران، یادآور شد: از اجرای این طرح در استان مازندران استقبال و شدیدا حمایت می‌کنیم.

حسن بابایی، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نیز در این دیدار، اظهار کرد : بحث هویت بخشی اراضی کشاورزی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است.

وی تصریح کرد: وضعیت حد نگاری در کشور بسیار مطلوب بوده و این موضوع باید در اراضی کشاورزی لحاظ شود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ادامه داد: در این طرح اراضی خرد کشاورزی سند دار می‌شود و عدم عملیاتی شدن این طرح زمینه نابودی اراضی خرد کشاورزی را فراهم می‌سازد.

وی با اعلام اینکه با اجرای این طرح وجهی از کشاورزان دریافت نمی‌شود، افزود: اعتبار مناسبی برای نقشه برداری این طرح در دولت پیش‌بینی شده است.

بابایی، خاطر نشان کرد: مهمترین مزایای این طرح هویت بخشی به اراضی کشاورزی خرد در کشور است.

وی یادآور شد: دیدگاه مسئولین استانی در این زمینه بسیار مناسب بوده و مازندران می تواند رتبه اول حد نگاری کشور را کسب کند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در ارتباط با برخی نگرانی‌های کشاورزان مبنی بر دخل و تصرف در پرداخت یارانه کشاورزان پس از صدور سند، گفت: این موضوع در دولت مور بحث و بررسی قرار گرفته و قول داده شد که سند دار کردن اراضی کشاورزی ارتباطی به مباحث یارانه ندارد.

وی ادامه داد: با اجرای این طرح در هر استان نسبت به صدور سند تک برگی با بهترین کیفیت اقدام می‌شود.

در پایان این دیدار؛ تفاهمنامه همکاری بین سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و استانداری مازندران مبنی بر سند دار کردن اراضی خرد در استان مازندران به امضا حسن بابایی و سید محمود حسینی پور به امضا رسید.

گالری تصاویر

اشتراک گذاری