En امروز : 1 اردیبهشت 1403

استاندار مازندران:

انقلاب اسلامی ایران زاییده تفکر اربعین حسینی است / تفکر شیعه توان تمدن سازی را در جهان امروز دارد

کد خبر : 113978 15 تیر 1401فرهنگی
پ

حسینی پور، گفت: راهپیمایی اربعین حسینی نشان داد که تفکر شیعه برخاسته از عاشوراست و توان تمدن سازی را در جهان امروز دارد و در دنیای امروز تبدیل به یک گفتمان شده است. ‎

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری مازندران، سید محمود حسینی پور در جلسه ستاد مدیریت و ساماندهی زائرین اربعین حسینی با عنوان اینکه موکب داران اربعین در امتداد جبهه آقااباعبدالله الحسین (ع) قرار گرفتند که این فرصتی مغتنم برای مردم دیار علویان است، خاطرنشان کرد: حضور با انگیزه و با جدیت و توام با عشق به اهل بیت عصمت و طهارت شما موکب داران که محکم ایستادید تا خدمت کنید قابل ستایش و عمق این حضور در جهان اسلام تاثیر گذار است.

استاندار با بیان این که اربعین و راهپیمایی حسینی با نام حاج قاسم سلیمانی عجین شد، چرا که این فرمانده میدانی لشکر اسلام در امتداد عاشورا این حرکت تاریخی را حسب منویات مقام معظم رهبری عملیاتی و پیاده کرد، افزود: با این کاری که در اربعین شروع شد دفاع مقدس را به حادثه ظهور متصل کرد و بدون شک مسیر اربعین مسیر ظهور است.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران زاییده تفکر اربعین است و حماسه میلیونی راهپیمایی اربعین در زمان حاضر نتیجه عملی انقلاب اسلامی است و اکنون می توان ادعا نمود که انقلاب اسلامی امام خمینی به دست فرزند خلف و صالح اش مقام معظم رهبری صادر شده است.

حسینی پور تاکید کرد: راهپیمایی اربعین نشان داد که تفکر شیعه برخاسته از عاشوراست و توان تمدن سازی را در جهان امروز دارد و در دنیای امروز تبدیل به یک گفتمان شده است.

مقام عالی دولت در استان با بیان این که تاکنون جلسات مختلفی برای تمهید مقدمات راهپیمایی امسال برگزار شد و با استاندار ایلام مذاکراتی جهت در نظرگرفتن مکان ثابت برای اسکان و انتقال زائرین صورت گرفته است، اظهار کرد: مراسم اربعین حسینی یک مراسم 100 درصد مردمی است و دستگاه های اجرایی برای پشتیبانی از این حجم عظیم نیروهای مردمی در مراسم پیاده روی اربعین و جلوگیری از هرگونه اتفاق احتمالی آماده خدمات رسانی هستند.

حسینی پور ساماندهی ناوگان حمل و نقل و پشتیبانی از آن را یک ضرورت و موضوع مهم در برپایی مراسم اربعین حسینی و پیاده روی در این ایام دانست و یادآور شد: طرح مسئله با مردم و صادقانه صحبت کردن و ارتباط مناسب برقرار کردن با مردم موجب استقبال بیشتر و پای کار آمدن مردم در مراسم پیاده روی اربعین می شود و امسال باید شاهد افزایش موکب های استان باشیم.

استاندار، گفت: از ظرفیت رسانه ها و رسانه ملی در جهت آگاهی بخشی و اطلاع رسانی مردم در جهت تسهیل امور در روند انجام راهپیمایی اربعین حسینی باید بهره گیری مطلوب شود.

 

اشتراک گذاری