En امروز : 6 اردیبهشت 1403

معاون سیاسی ،امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران:

سمن‌ها بازوان توانمند دولت در فرهنگ سازی، پیشگیری و کاهش آسیب‌هاهستند/ محرومیت زدایی سرلوحه مدیریت استان قرار دارد

کد خبر : 113845 13 تیر 1401فرهنگی
پ

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندارمازندران،گفت:سمن‌ها بازوان توانمند دولت در فرهنگ سازی، پیشگیری و کاهش آسیب‌ها و تقویت سرمایه اجتماعی به حساب می آیند. ‎

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با جوانان، اقشارمختلف مردم و اعضای سازمان های مردم نهاد شهرستان های تنکابن، رامسر و عباس آباد در تنکابن دیدار کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری مازندران،روح الله سلگی در این دیدار با بیان اینکه وظیفه دولت، بسترسازی ساختاری است اما بسترسازی عمومی توسط سازمان‌های مردم نهاد انجام می‌شود،اظهار کرد:انقلاب اسلامی ایران مبتنی بر مشارکت مردم و شعارهای انقلابی نیز برخاسته از بطن جامعه بود و آحاد مردم با حضور پرشور خود در شکل گیری ،تثبیت و تداوم نظام نقش دارند.

وی ادامه داد : سمن‌ها بازوان توانمند دولت در فرهنگ سازی، پیشگیری و کاهش آسیب‌ها و تقویت سرمایه اجتماعی به حساب می آیند.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندارمازندران، با اشاره به غوغا سالاری رسانه های غربی در ایجاد یأس و ناامیدی در بین قشر جوان و دلسرد کردن مردم ،گفت: همه باید دست به دست هم دهیم تازمینه‌های ایجاد نشاط متناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی را در جامعه فراهم کنیم.

وی افزود : نقش سمن ها در ایجاد نشاط اجتماعی و سیاسی بسیار موثر است چرا که آنها به عنوان واسطه میان دولت و مردم با فعالیت های تخصصی ،می توانند قدم های مهمی در این خصوص بر دارند.

روح الله سلگی با اشاره به آمار فزاینده و روزافزون آسیب های اجتماعی، اظهارکرد: سبک زندگی خانواده ها تغییرات پارادایمی داشته وهمچنین سرمنشاء بیشترآسیب های اجتماعی ناشی از بیکاری است.

معاون استاندار افزود: طرح آمایش سرمایه گذاری در استان درحال آماده شدن است، در این طرح فرصت های سرمایه گذاری در اختیار سرمایه گذار قرار می گیرد تا شاهد جهش اقتصادی استان باشیم.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار با تاکید بر شناسایی علل اصلی آسیب ها و برنامه ریزی برای کاهش آن، افزود: سازمان های مردم نهاد در حوزه های مختلف از توانمندی بالایی برخوردار هستند و می توان با استفاده از ظرفیت آنها برای مقابله با آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی یاری گرفت.

وی با بیان اینکه محرومیت زدایی در سرلوحه مدیریت استان قرار دارد، اظهار کرد: مدیریت ارشد استان شخصا پیگیر محرومیت زدایی در نقاط مختلف استان است و از این باب سفرهای شهرستانی را در برنامه ی کاری خود گنجانده است.

گالری تصاویر

اشتراک گذاری