امروز : 30 فروردین 1403

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری مازندران در نشست تخصصی با بانوان فعال و فرهیخته چالوس:

نقش زنان در توسعه را نمی‌توان نادیده گرفت

کد خبر : 113791 8 تیر 1401
پ

نشست تخصصی «بانوان فعال و فرهیخته شهرستان چالوس» با حضور سمیه قاسمی طوسی مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری مازندران در سالن اجتماعات جمعیت هلال احمر این شهرستان برگزار شد. در این نشست که در راستای سفرهای شهرستانی استاندار مازندران برگزار شد جمعی از بانوان فعال اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، ورزشی، کارآفرین و کارشناسان امور بانوان ادارات شهرستان چالوس حضور داشتند. ‎

 



نشست تخصصی «بانوان فعال و فرهیخته شهرستان چالوس» با حضور سمیه قاسمی طوسی مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری مازندران در سالن اجتماعات جمعیت هلال احمر این شهرستان برگزار شد.

در این نشست که در راستای سفرهای شهرستانی استاندار مازندران برگزار شد جمعی از بانوان فعال اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، ورزشی، کارآفرین و کارشناسان امور بانوان ادارات شهرستان چالوس حضور داشتند.



سمیه قاسمی طوسی ضمن قدردانی از استاندار مازندران به‌خاطر ابتکار سفرهای شهرستانی گفت: این سفرها زمینه دیدار نزدیک با زنان شاخص شهرستان‌ها را فراهم کرد و همین دیدارها موجب شد بیش از گذشته با مشکلات این حوزه مواجه شویم و تلاش کنیم با همراهی و همکاری مدیران استانی و محلی، نسبت به حل این مشکلات اقدام کنیم.


وی در ادامه بر جایگاه مهم و محوری زن در خانواده اشاره و خاطرنشان کرد: ماموریت اصلی زن در خانواده به‌عنوان مادر و همسر است اما زنان شاخص ما ثابت کردند اجرای این نقش مهم، مانع مشارکت‌های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی آنان نیست.

مدیر کل امور زنان و خانواده استان در این نشست با اشاره به نقش تعیین‌کننده و اثرگذار بانوان در تمامی عرصه‌ها، گفت: زنان در تحول، توسعه و پویایی جامعه در نظام جمهوری اسلامی طی چهار دهه گذشته، سهمی غیرقابل انکار داشتند و نمی‌توان این حضور برجسته در عرصه‌های توسعه را نادیده گرفت.

قاسمی طوسی در همین زمینه افزود: بخش عمده‌ای از پیشرفت‌های نظام جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف در گرو مشارکت زنان و استفاده نظام مدیریت کشور از قابلیت‌های این قشر بوده است.

وی با اشاره به بحث مشارکت زنان، به بیان دیدگاه‌های رهبران انقلاب اسلامی در خصوص حضور زنان در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی پرداخت و گفت: در اندیشه‌های حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) تأکید شده است که زن باید در عرصه سیاسی و اجتماعی مشارکت داشته باشد بنابراین یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید انجام بدهیم تقویت فرهنگ سیاسی و ترغیب بانوان به مشارکت فعال در عرصه‌های مذکور است.

مدیرکل زنان و خانواده استانداری مازندران با مهم ارزیابی کردن بحث توان‌افزایی زنان، دختران و خانواده‌ها، توجه به مسائل حوزه زنان از جمله سلامت، مشکلات زنان سرپرست خانوار، خود‌سرپرست و بدسرپرست و اشتغال زنان و... را حائز اهمیت دانست و از کارشناسان امور بانوان ادارات خواست: با توجه به فعالیت تخصصی خود در هر بخش، نسبت به بررسی و پیگیری مشکلات بانوان اهتمام جدی داشته باشند.

وی تصریح کرد : هم‌گرایی و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی در اجرای برنامه‌های دولت برای رفع مشکلات موجود و بهبود وضعیت زنان و خانواده موثر است.


در ادامه این نشست نیز هریک از حاضرین باتوجه به حوزه فعالیتی خود، ضمن اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در چالوس، به تشریح مهم‌ترین مسائل و مشکلات زنان شهرستان پرداختند و مطالبات خود را در این حوزه بیان کردند.

پیگیری جهت احداث پارک بانوان، راه‌اندازی بازارچه دائمی فروش محصولات، حمایت از زنان کارآفرین و حمایت از طرح‌های فرهنگی_اجتماعی حوزه زنان و خانواده از مهم‌ترین مطالبات مطرح شده در این نشست بود.
دیدار با خانواده معظم شهید باغ‌پرور، دیدار با خانواده محرومین، بازدید از کارگاه فرآوری و بسته‌بندی خشک‌بار، کارگاه سفالگری و کارگاه نجاری با مدیریت بانوان، حضور در نشست اقشار حوزه‌های مختلف با استاندار محترم و شرکت در جلسه شورای اداری شهرستان از دیگر برنامه‌های مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری در شهرستان چالوس بود.

گالری تصاویر

اشتراک گذاری
پیوند ها